פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד דוראל קדוש, תושב נתניה בן 24, בגין ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה. לפי כתב האישום, בחודש שעבר הוא לקח חלק בתקיפת קבוצת אזרחים ערבים בתחנת דלק בנתניה בסכין - והטיח באחד מהם: "בוא, ערבי פלסטיני מחבל, צריך להרוג אותך".
בכתב האישום תואר כי ב-25 בפברואר לפנות בוקר, שני אנשים עצרו מונית בעיר וביקשו מהנהג להסיעם למחוז חפצם. במהלך הנסיעה פנה אחד הנוסעים לנהג המונית ושאל אותו למוצאו. משהשיב הנהג כי הוא ערבי החלו הנוסעים להפנות לכיוונו אמירות בעלות אופי גזעני ולקלל אותו. בהמשך לכך עצר הנהג את המונית והורה לנוסעים לרדת ממנה. אז דחפו והכו הנוסעים את הנהג באגרופים תוך שהוא זועק לעזרה. באותה העת חלף במקום רכב ובו המתלוננים, ששמעו את זעקותיו של נהג המונית ונחלצו לעזרתו.
הנוסעים במונית החלו לקרוא לעברם קריאות בעלות אופי גזעני-לאומני על רקע מוצאם, ובהן: "ערבים, פלסטינים, מחבלים, צריך להרוג אתכם"; "תחכו, אתם תראו, נזיין אתכם אתם ערבים"; ועוד. כתב האישום מתאר כי אחד מהשניים תקף את אחד המתלוננים בנגיחה ובחבטות בפניו. בשלב זה נכנסו המתלוננים בחזרה לרכב ועזבו את המקום, כשהם נוסעים לתחנת דלק סמוכה.
1 צפייה בגלריה
וסאם אלעג'ו
וסאם אלעג'ו
ויסאם אלעג'ו, שנפצע קשה בתקיפה. "מחבל, צריך להרוג אותך"
לאחר מכן, נכתב בכתב האישום, קדוש תכנן עם לפחות חמישה אחרים נוספים, כולל אלה שנסעו במונית, לפגוע אנושות במתלוננים. הנאשם והתוקפים האחרים הגיעו לתחנת הדלק כשהם אוחזים בסכינים שלופות ורצו לעבר המתלוננים על מנת לדקור אותם. משהבחין בכך אחד המתלוננים, פתח בריצה תוך שהוא מזהיר את חבריו. שניים מהמתלוננים ברחו מהמקום תוך שהם משאירים את רכבם מונע והמפתחות במתג ההנעה, ובהמשך לכך נכנס הנאשם לרכב והחל בנסיעה במטרה לגנוב אותו.
אחד המתלוננים הבחין בכך, פתח את דלת הנהג והוציא את המפתח על מנת למנוע את גניבת הרכב. בשלב זה דקר אותו קדוש בכתפו כשתוקף נוסף מעודד אותו באמרו: "תדקור אותו עוד, זה ערבי פלסטיני".
כתב האישום תיאר כי המתלונן נמלט לתוך חנות הנוחות בתחנה, בזמן שקדוש דולק בעקבותיו עם סכין שלופה ומנסה לדקור אותו באמצעותה.
במקביל, שלושה מן התוקפים האחרים, שטרם נתפסו וזהותם לא ידועה, לכדו מתלונן אחר בסמוך לרכב והחלו לדקור אותו מספר רב של דקירות. קדוש הצטרף אליהם ודקר את המתלונן בפלג גופו העליון. בשלב מסוים הצליח המתלונן לחמוק מן התוקפים ולהיכנס גם הוא לתוך חנות הנוחות, כשהוא צולע ומדמם, ואילו הנאשם המשיך במרדף אחריו, משך אותו במורד גרם מדרגות במקום והטיח אותו על גבו. לאחר מכן אמר לו: "בוא, ערבי פלסטיני מחבל, צריך להרוג אותך" - ודקר אותו דקירות נוספות במטרה לגרום למותו. לאחר מכן ברחו הנאשם והתוקפים הנוספים מתחנת הדלק כשהם מותירים את המתלונן שכוב ומתבוסס בדמו.
קורבן התקיפה, ויסאם אלעג'ו (20), תושב לוד, היה מורדם ומונשם בבית החולים, אך התאושש ושוחרר החודש לביתו. חברו פונה לבית החולים במצב יציב לאחר שנפצע באורח קל בתקיפה.
עורך דינו של קדוש, ויקי שמואל, מסר בתגובה: "הוא מכחיש כל קשר לעניין ונעמוד על הדברים בהמשך התהליך המשפטי".