מרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה זה 25 שנים, זכתה הלילה (בין שלישי לרביעי) בכהונה שישית בתפקיד אחרי קרב צמוד בבחירות המקומיות מול חבר מועצת העיר, אבי סלמה. פיירברג קיבלה 43.4% מהקולות לעומת 40.1% שבהם זכה סלמה. ראש העיר הוותיקה תמשיך לעוד 5 שנים בתפקיד - והיא צפויה להשלים 30 שנה בתפקיד.
2 צפייה בגלריה
מרים פיירברג ואבי סלמה
מרים פיירברג ואבי סלמה
מרים פיירברג ואבי סלמה
(צילום: יאיר שגיא)
מרים פיירברג-איכר בת ה-72 מכהנת כאמור כראש העיר מאז נובמבר 1998. היא מחזיקה בתואר ראשון בסוציולוגיה, קרימינולוגיה ועבודה סוציאלית, ותואר שני בעבודה סוציאלית, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. בטרם כהונתה כראש העיר שימשה פיירברג כעובדת סוציאלית, וכסגנית ומנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית נתניה.
סלמה הוא חבר במועצת העיר נתניה מאז 2018. הוא הבטיח כי אם ייבחר לראשות העיר, מה שכבר לא יקרה, הוא יפעל בין היתר להפחתת הארנונה ולחיזוק תחושת הביטחון האישי של התושבים.
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול, ראש עיריית רחובות
רחמים מלול, ראש עיריית רחובות
רחמים מלול, ראש עיריית רחובות המודח
( צילום: אלירן אביטל)
בעיר רחובות ראש העיר המכהן רחמים מלול הודח, ומסתמן סיבוב שני בלעדיו בין מתן דיל (39.3%) לזהר בלום (27.8%). בשיחה עם ynet הגיב לראשונה מלול על הדחתו ואמר כי הוא "מכבד את בחירת תושבי העיר".
לדבריו, "אני משאיר אחרי עיר יציבה ובצמיחה אדירה. אני מקווה שישמרו עליה ככזאת כי רחובות היא עיר נפלאה. אני מודה לתושבים ולתושבות שנתנו לי את אמונם ב-15 השנים האחרונות".
פורסם לראשונה: 02:27, 28.02.24