שגרירות ישראל בפולין חנכה את קונסוליית הכבוד הראשונה של ישראל בגדנסק, במהלך שיחזק את הנוכחות הישראלית בצפון המדינה ופותח דלת לשיתופי פעולה חדשים בתחומי הכלכלה, המדע, האקדמיה והתרבות. אנה אוורושקו-צ'יחובסקה, אשת עסקים מהעיר סופוט ,מונתה לקונסולית הכבוד של ישראל באזור, שיכלול את מחוזות פומרניה, פומרניה המערבית וורמיה-מזוריה. הקונסוליה תפעל לקידום קשרים בין מוסדות, קהילות עסקיות וארגוני חברה אזרחית, לצד חיזוק הקשרים עם הקהילות היהודיות ושימור המורשת היהודית באזור. שגריר ישראל בפולין, יעקב פינקלשטיין, הגדיר את פתיחת הקונסוליה כ"‏אירוע היסטורי". בטקס החגיגי השתתפו בכירים בממשל הפולני, נציגי רשויות מקומיות, אנשי עסקים ונציגי הקהילה היהודית.