שוב שינוי במדיניות הבדיקות: פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הנחה בהערכת המצב הבוקר (יום א') את קופות החולים לבצע בדיקות קורונה לכל דורש באזורים אדומים וללא הפניית רופא - גם לאלו שלהם כלל אין סימפטומים של הדבקה בקורונה.
גמזו התייחס לנושא אתמול בעת סיור שערך בכפר הדרוזי ג'וליס בצפון. "לכו להיבדק. אם אתה חושב ומרגיש קצת חשד, אם היית קרוב לחולה, התקהלות, ארוחה עם חבר ולא שמרת על הכללים - לך להיבדק", אמר. "אי אפשר לחסל קורונה בלי להיבדק, יכול להיות שאיש בריא הוא מאומת, ויכול להדביק. כל אדם, גם אם מרגיש בריא, אבל יש חשד - שיילך להיבדק". עם זאת, בשלב זה לא ברור אם משרד הבריאות יישר קו עם ההנחיה של גמזו.

יש לציין כי כבר כיום בעמדות הדיגום של פיקוד העורף ניתן להיבדק ללא הפניית רופא, אולם גמזו שואף להרחיב עד כמה שניתן את מספר הבדיקות היומי. הרקע להנחיה היא הירידה במספר הבדיקות שבוצעו. בעוד שמספר הבדיקות לפני יותר משבוע עמד על מעל ל-60 אלף בחלק מהימים, בשבוע האחרון הוא לא עלה על 50 אלף. אתמול, בשבת, אובחנו תוצאות של 12,219 בדיקות בלבד לאיתור נדבקים.
הבוקר אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי "באזורים אדומים אנחנו קוראים לאנשים לבוא להיבדק בכל מצב, גם אם אין להם סימנים. האנשים האלה יכולים להיבדק בתחנות הדרייב-אין של פיקוד העורף ללא הפניה. את הדגש הזה אנחנו שמים בערים אדומות כי שם מאוד חשוב לנו להכיר את תמונת התחלואה וגם כי שם חשוב לקטוע את שרשראות ההדבקה".
"היינו מאוד רוצים שיהיו 30 אלף בדיקות יומיות", הוסיף גרוטו. "יש ירידה לעומת ה-60 אלף, וזה נובע בעיקר מזה שפשוט אנשים פחות רוצים לבוא להיבדק. אין לנו שום ירידה ביכולות שלנו, להפך".
"יש ירידה בכמות הבדיקות", אומר גורם בכיר באחת מקופות החולים. "כל הזמן פותחים וסוגרים בהתאם לביקוש. ברגע שיש ירידה בביקוש במשרד הבריאות וגם גמזו בעצם לא רוצים שהמכונות יעמדו ריקות. ברגע שנתמודד עוד פעם עם אי ספיקה, יסגרו שוב את הנגישות הבדיקות. הטווח הארוך שאנחנו מדברים עליו הוא יומיים לכל היותר. כך אני מבין את ההנחיה החדשה".