2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
כתבי האישום התקדימיים יוגשו לאחר חקירת יחידת אתג"ר בלהב 433
(צילום: שאול גולן)
פעילות מיוחדת ונדירה של יחידת "אתג"ר" במשטרה הביאה לסיומה של חקירה שבה יוגשו היום (שני) 19 כתבי אישום חמורים נגד סוחרי נשק גדולים, וזאת מבלי שנתפס כלי נשק אחד בעת מעצרם. כך נודע ל-ynet. בתום חקירה סמויה עצרו בלשי היחידה 19 חשודים, על סמך הסחר שביצעו דרך מכשירי הסלולר שלהם. רק בחיפוש שלאחר המעצרים נתפסו שני כלי נשק אמיתיים: קרלו ואקדח.
במסגרת המלחמה של המשטרה נגד אחזקת הנשק הבלתי חוקי, נרשמה הצלחה גדולה בקרב יחידת "אתג"ר" בלהב 433 שמוכוונת כולה לטיפול בסחר באמצעי לחימה. בתום חקירה סמויה של מספר שבועות, ועוד שבועיים של חקירה גלויה קיבלה המשטרה את אישור הפרקליטות לכתב האישום המיוחד נגד 19 חשודים.
2 צפייה בגלריה
סוכן סמוי  הביא למעצר עשרות חשודים בסחר בנשק
סוכן סמוי  הביא למעצר עשרות חשודים בסחר בנשק
כלי הנשק לא נתפסו, החשודים בסחר כן. ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
עד לפני שנה נחשבה "אתג"ר" ליחידת הדגל של המשטרה במלחמה בתופעת גניבת כלי הרכב, אלא שבעקבות היעד של המשטרה למיגור כלי הנשק בחברה הערבית, הסבה היחידה את עיקר תשומת הלב שלה למשימה הזאת. מדובר בהצלחה ראשונה גדולה ליחידה בתחום, ועוד בדרך יצירתית במיוחד שלא נראתה כמותה.
כזכור, במהלך פעילות מודיעינית של אנשי היחידה עלו שמותיהם של מספר חשודים בסחר בנשק תושבי טייבה, רמלה, כפר קאסם, ג'לג'וליה, כפר ברא וקלקיליה. כעת ניתן לפרסם כי בתרגיל שערכו חוקרי היחידה תפסו את הפלאפונים של החשודים ומשם הצליחו לעלות על עסקות "וירטואליות" שהתממשו במציאות והפכו בעצם לחשד בסחר בכל כלי הנשק האפשריים.
חוקרי המשטרה ישבו שעות אל מול החומר שהצטבר בפלאפונים של החשודים והצליחו ליצור רצף של ראיות כנגד 19 מתוך 23 העצורים על סחר בנשק, וזאת מבלי שעוד נתפס כלי נשק אחד. כתב האישום החמור אמור להיות מוגש היום לבית המשפט המחוזי בלוד.
"זאת מכה לא פשוטה לסוחרי הנשק שמבינים שהמשטרה יודעת להפעיל כלים מיוחדים ויצירתיים", אמר גורם המעורה בפרטי החקירה. לדבריו, "עד היום חשבו הסוחרים שמאוד קשה לתפוס אותם ולהצמיד ראיות. זה תיק מיוחד שייתן מכה קשה לסוחרים וישבש את עבודתם".