אתמול (יום א') סביב השעה 8:00 בבוקר פרצה שריפה בדירה של משפחת כהן ברחוב אררט ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, בזמן שהבת יפי התפללה לצד שלושה מאחיה. לאחר שהבחינה בעשן שמיתמר ממכונת הכביסה, תפסה הנערה את אחיה התינוק, אספה עוד שניים מאחיה הקטנים וחילצה אותם מהבית במהירות לפני שנשרף כליל.
2 צפייה בגלריה
האחות הגדולה חילצה את אחיה מתוך הבית הבוער. הבית נשרף כליל ואיש אינו נפגע
האחות הגדולה חילצה את אחיה מתוך הבית הבוער. הבית נשרף כליל ואיש אינו נפגע
הבית שעלה באש
(צילום: גלעד כהן)
מקורבים למשפחה ציינו כי לצוותי הכבאות לקח זמן רב להגיע לזירה, אך המשטרה הגיעה בזריזות. הרב יוסף זילברמן מהרובע היהודי אמר ל-ynet: "זו ממש השגחה פרטית, איך שהיא לוקחת את הילדים. זו תושייה של ילדה. אני הגעתי דקה אחרי עם מטף, כבר לא היה אפשר להיכנס לבית. לילדה הקטנה קצת נשרף השיער. זה עניין של שניות בין חיים למוות. גם המיקום שם מאוד קשה".
א', תושב הרובע, אמר ל-ynet: "לקח 45 דקות עד שהגיעו כוחות הכבאות וההצלה. זה טוטאל לוס. כל הבית נשרף - בגדים, ספרים, מיטות ותמונות". כעת מנסה א' להשיג למשפחת כהן דירה זמנית ולגייס עבורה כסף. הוא גם שלח הודעה לראש העיר ירושלים משה ליאון וביקש שיבוא לבקר אותם. לדבריו, אב המשפחה נכנס אחרי השריפה לדירה והודה לקב"ה על כך שאף אחד מילדיו לא נפגע.
2 צפייה בגלריה
הבית שנשרף כליל
הבית שנשרף כליל
בית משפחת כהן
תושבי הרובע היהודי מתלוננים על הפקקים שיוצר המחסום שמתחיל לפעול מדי יום ב-18:00 על מנת לווסת את התנועה בציר היחידי שמוביל לכותל. לדברי התושבים, מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם, מכיוון שרכב חירום שצריך להגיע לאזור לא יכול לעבור בגלל העומס והצפיפות. "האירוע של אתמול הוכיח שקשה להגיע לרובע ושיש צורך שהצירים יהיו פתוחים", אומר תושב האזור, "אם זה היה קורה בחצות, רכב כיבוי לא היה יכול להגיע".
משירותי הכבאות וההצלה טרם נמסרה תגובה.