חמש שנים אחרי שהודח מהתפקיד, יונה יהב חוזר לראשות העיר חיפה - עם ניצחון מוחץ על יריבו בסבב השני בבחירות המקומיות. בתום ספירת כל הקולות בקלפיות הרגילות, ללא המעטפות הכפולות, עומד הניצחון של יהב על 62.6% - ויריבו עו"ד דוד עציוני קיבל רק 37.4%. בנאום הניצחון שלו הלילה (בין ראשון לשני) עקץ יהב את מי שהדיחה אותו ב-2018, עינת קליש-רותם - שכעת הודחה בעצמה וכלל לא עלתה לסיבוב השני - ואמר בעליצות: "מישהי לקחה ממני את זה, ולא יכולתי לסבול את זה - אז חזרתי".

5 צפייה בגלריה
ראש העיר חיפה יונה יהב
ראש העיר חיפה יונה יהב
יהב בנאום הניצחון הלילה. "כולנו עיר אחת"
יהב יחזור לתפקידו בגיל 80, בתום קמפיין שהתמקד בשאלה על צביונה של העיר חיפה. עציוני בן ה-40, ששימש בין היתר כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון והאחראי על התוכנית הממשלתית למגזר הערבי, נתמך על ידי ש"ס ויהדות התורה - ואחרי הסבב הראשון גייס אליו גם את דגל התורה. יהב, שזיהה את החיבור החרדי לעציוני, החליט לאמץ קו של "חיפה ליברלית" - וקידם קמפיין שבו הזהיר מפגיעה בצביון הזה אם עציוני ינצח.
הלילה, בנאום הניצחון שלו, קרא יהב לאחדות בין כלל המגזרים בעיר השלישית בגודלה בישראל. "תמה מערכת הבחירות, מעתה כולנו חיפה אחת!", הצהיר. "עם שובי לתפקידי אני מתכוון לאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים. דתיים וחילונים כאחד - עם אחד. 5 דתות, עיר אחת טובה ושוויונית לכולם".
5 צפייה בגלריה
סבב שני של בחירות לרשות המקומית בחיפה
סבב שני של בחירות לרשות המקומית בחיפה
יהב מחוץ לקלפי, אתמול בסבב ההצבעה השני
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
סבב שני של בחירות לרשות המקומית בחיפה
סבב שני של בחירות לרשות המקומית בחיפה
עציוני, יריבו של יהב שהפסיד
(צילום: ליאור אל-חי)
בפתח נאום הניצחון אמר יהב כי "התגעגע" בחמש השנים האחרונות, ושלח כאמור עקיצה לקליש-רותם. "אני מאוד אוהב את העיר הזאת. מאוד. בגיל 12 בבית ספר ליאו באק קמתי ואמרתי 'אני אהיה ראש העיר'. ואף אחד לא צחק. ונעשיתי ראש העיר. ומישהי לקחה את זה ממני. לא יכולתי לסבול את זה. אז חזרתי", אמר - בהתייחסות לראש העיר היוצאת. לצד זאת יהב הודה לקליש-רותם "על מה שהיא העניקה לעיר" ואמר כי הוא מעוניין לערוך עמה חפיפה, אם תסכים.
קליש-רותם הסתכסכה בתקופתה עם בכירים בממשלות ישראל, ולמעשה היה נתק בין העירייה תחתיה לבין הממשלה בירושלים. יהב הבטיח בנאומו שהנתק הזה יבוא אל סיומו. "אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל - תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה. מעכשיו אנחנו עובדים ביחד. אני מישיר מבט לכל מקבלי ההחלטות בישראל: חיפה לא תהיה עוד בעדיפות שניה. חיפה first. חיפה לפני הכל".
5 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם. יהב מבטיח: סוף לנתק שהיה בתקופתה מול הממשלה
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
יהב התייחס גם לחשש ממלחמה בצפון, שבה עלולה חיפה להיות על הכוונת של חיזבאללה: "חיפה צריכה להתכונן היטב לכל תרחיש ובכלל זה למלחמה, חיפה תנצח את נסראללה", הבטיח. הוא הוסיף: "אני שב לתפקיד חיי, להתחיל תיקון גדול למען חיפה ותושביה. אלו יהיו חמש שנים שבהן נקבע את מיקומה של חיפה כבירת מטרופולין הצפון וכעיר העתיד של צעירי ישראל".