מתוצאות ראשוניות של המחקר הסרולוגי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר עולה כי שבוע אחרי קבלת המנה השנייה נרשמה עלייה של פי 6 עד פי 20 בכמות הנוגדנים לנגיף הקורונה. רמות הנוגדנים הללו גבוהות יותר מאשר בקרב חולי קורונה שהחלימו.
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר בית חולים איכילוב תל אביב
חיסון קורונה פייזר בית חולים איכילוב תל אביב
החיסונים של פייזר בבית החולים איכילוב
(צילום: AFP)
"זה אומר שהחיסון עובד בצורה נפלאה", אמרה פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים, שהציגה את תוצאות החיסון. הנתונים מתייחסים ל-102 מתחסנים בבית החולים מתוך כאלף עובדי שיבא שהשתתפו במחקר עד כה וקיבלו את המנה השנייה של חיסון הקורונה.
מתוך אותם 102 איש, רק שניים פיתחו נוגדנים ברמה נמוכה מאוד, אחד מהם מדוכא חיסון. "הרוב המוחלט פיתח נוגדנים ברמות מאוד גבוהות. המשמעות היא שנתחיל לראות ירידה בתחלואה כי אנחנו רואים אנשים עם רמות נוגדנים מאות גבוהות", הוסיפה פרופ' רגב-יוחאי.
לדבריה, "הבדיקה שנעשתה היא הבדיקה הסרולוגית הרגילה, שנחשבת למתאם הכי טוב לכמה אנחנו מוגנים - וכרגע זה נראה נפלא. הרמזים שיש לנו זה שכנראה המחוסנים לא יהיו מדבקים. כשאנחנו מסתכלים על רמת הנוגדנים מצאנו שיש ערכי נגיף מאוד נמוכים וסביר להניח שהאנשים האלה לא יהיו נשאים ולא מדבקים".
במסגרת מבצע החיסון במרכז הרפואי שיבא חוסנו עד עתה 7,106 עובדים במנה ראשונה ו-4,484 במנה שנייה. "תוצאות הסקר תואמות לניסוי של חברת פייזר והן אף מעבר למצופה. אני צופה כי גם תוצאות הסקר של שאר העובדים המשתתפים בו יהיו דומות. יש בהחלט סיבה לאופטימיות", סיכמה פרופ' רגב-יוחאי.