3 צפייה בגלריה
ביטי דויטש רצת מרתון טוקיו יפן
ביטי דויטש רצת מרתון טוקיו יפן
ביטי דויטש והשגרירים בריצת האימון
(צילום: שגרירות ישראל ביפן)
שגרירי ישראל וארצות הברית ביחד, בתמיכה ברצת המרתון החרדית - ששאבה השראה מאם הילדים שנרצחו: ביטי דויטש סיימה במקום ה-16 בין הנשים את מרתון טוקיו שנערך בתחילת השבוע, בזמן של 2:32:19 שעות, קרוב לשיאה האישי.
בסמוך לקו הסיום של התחרות התקיים אירוע תמיכה בדויטש, שאורגן על ידי שגרירות ישראל ביפן ועמותת ספורט לשינוי חברתי, אליו הגיעו כ-100 איש ובמהלכו התנגנה "התקווה".
3 צפייה בגלריה
ביטי דויטש רצת מרתון טוקיו יפן
ביטי דויטש רצת מרתון טוקיו יפן
דויטש והדגל
(צילום: שגרירות ישראל ביפן)
3 צפייה בגלריה
ביטי דויטש רצת מרתון טוקיו יפן
ביטי דויטש רצת מרתון טוקיו יפן
אירוע התמיכה בטוקיו במרתוניסטית הישראלית
(צילום: שגרירות ישראל ביפן)
כחלק מההכנות לריצת המרתון, דויטש קיימה ביום שישי שעבר ריצת אימון אחרונה עם שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, ושגריר ארה"ב ביפן, רם עמנואל, אשר הגיעו לתמוך ולאחל הצלחה לדויטש, אם לחמישה ילדים.
הריצה שנערכה מסביב לארמון של קיסר יפן בלב טוקיו ‎היוותה ביטוי לקשר המיוחד בין שלוש המדינות, ועדות לקשר המיוחד בין השגרירים. מרתון טוקיו מהווה את סיומו של סרט דוקומנטרי שמצלמים אורן רוזנפלד ורבקה שור (הולילנד הפקות) כבר שלוש שנים ברציפות, ומתעד את מסעה המדהים של דויטש.
"התרגשתי מאוד מהתמיכה שקיבלתי מהקהל המקומי. המרוץ לא היה קל ובקילומטר ה-22 כמעט פרשתי", אמרה דויטש - וסיפרה כי שאבה השראה מהאם דבורה פאלי שבניה יעקב ואשר נרצחו בפיגוע בצומת רמות. "אז נזכרתי בגברת פאלי, שאיבדה את שני ילדיה הקטנים בפיגוע נוראי, ובבעלה שבמצב קשה. ועדיין היא דיברה באמונה אדירה ובחוזקה בשבעה".

"אם היא יכולה לעשות זאת, גם את יכולה, אמרתי לעצמי", כתבה דויטש בפוסט בפייסבוק, והוסיפה: "מצאתי כוחות והאמונה חיזקה אותי לעשות את המיטב ולהשיג תוצאה בה אני מאוד גאה. אני מקווה שהמסע שלי מהווה דוגמה להרבה נשים וילדות שיוכלו להתחזק ולדעת שאין דבר העומד בפני הרצון".
שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, מסר: "היה זה תענוג לפגוש את ביטי, שמהווה השראה לכל כך הרבה נשים וגברים כאחד. במיוחד ביפן, שסובלת משיעור ילודה נמוך, ביטי מוכיחה שההורות לא מהווה מכשול אלא רק אתגר ומראה כיצד נשים יכולות וצריכות להשתלב בצורה שווה בכל תחומי החיים. אני רץ מרתון בעצמי והתחריתי בשנה שעברה במרתון טוקיו. אני מכיר את הקושי והאתגרים שבריצה ואני מצדיע לביטי על המאמץ העילאי שהיא השקיעה בתחרות, ועל מאמצה לקדם את היחסים בין העמים בישראל, ארה"ב ויפן דרך ספורט".
שגריר ארצות הברית בטוקיו רם עמנואל אמר: "הרגליים אולי עייפות, אבל הרוח מתמוגגת. איזה כיף לרוץ עם אלופת המרתון הישראלית ביטי דויטש וחברי הטוב השגריר גלעד כהן. מזל טוב לביטי ולכל רצי מרתון טוקיו".
דויטש, ילידת ארצות הברית, עלתה לישראל בשנת 2009. היא החלה להתאמן בריצות ארוכות רק בשנת 2015, כשהייתה בת 25. שנה לאחר מכן רצה את המרתון הראשון שלה בתל אביב בזמן של 3:27:26 שעות וסיימה במקום השישי מבין הנשים. ב-2017 רצה מרתון ב-4:08 שעות בחודש השביעי להיריונה. מ-2018 החלה דויטש, שרצה עם חצאית וכיסוי ראש, לשפר את תוצאותיה באופן דרמטי. היעד המרכזי של דויטש הוא הגעה למשחקים האולימפיים בפריז 2024, והיא קרובה יחסית לקריטריון.