המסעדות ובתי הקפה ברחבי הארץ סגורים בגלל תקנות הקורונה והבעלים קורסים כלכלית, אך בבית משפט השלום בחדרה המזנון פתוח, השולחנות פרושים ואנשים יושבים סביבם.

2 צפייה בגלריה
המזנון בבית המשפט בחדרה פתוח
המזנון בבית המשפט בחדרה פתוח
המזנון בבית המשפט בחדרה פתוח
(צילום: רענן בן צור)
בית משפט השלום בחדרה עבר למשכנו החדש בחודש יולי השנה. מדובר במבנה מפואר שנמצא בסמוך לבית המשפט הישן, וכמו בכל בית משפט גם בחדרה עורכים לנכנסים מדידת חום לפי תקנות הקורונה, ומקפידים שכולם יעטו מסכה.
בעקבות פנייה על כך שתקנות הקורונה לא מיושמות במזנון בית המשפט, והמגיעים אליו יושבים לאכול סביב השולחנות - חלקם ללא מסכות - הגענו למקום ותיעדנו את הפרת התקנות. סביב השולחנות ישבו שישה אנשים ללא מחיצות ביניהם, ואף אחד לא העיר להם על כך שבעצם אסור לשבת במזנון. בבית המשפט השלום בפתח תקווה, למשל, גם יש מזנון - אך השולחנות מקופלים ולא ניתן לשבת במקום. הלקוחות בפתח תקווה מסתפקים בקניית אוכל, והולכים לאכול או לשתות מחוץ למזנון.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ניסן שריפי
עו"ד ניסן שריפי
"מה שמותר לבית המשפט מותר גם לבוזגלו מהמזנון ממול". עורך דין ניסן שריפי
יו"ר ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין, עורך הדין ד"ר ניסן שריפי שנאבק לקבלת הקלות לבעלי העסקים, אמר כי "לא מובן מדוע מותר לסעוד ולשתות במזנון של בית המשפט, אך במזנון שמחוץ להיכל הצדק קיים איסור חמור על כך".
לדבריו, "אני סבור שיש לאפשר לאלתר את פתיחת העסקים כולם, תוך שמירה על כללי ההיגיינה המחייבים בתקופה קשה זו. אני קורא לכל מי שקיבל קנס בגין פתיחת עסקו למרות תקנות הקורונה, לבקש את ביטול הדו"ח מטעמי הגנה מן הצדק ועיקרון השוויון בפני החוק. מה שמותר לבית המשפט, מותר גם לבוזגלו מהמזנון ממול".
הנהלת בית המשפט מסרה בתגובה כי "בעקבות הפנייה ובדיקה שבוצעה, הוצבו השולחנות באופן שלא ניתן יהיה לשבת בסמוך אליהם, וכן הוצב שלט שמבהיר כי הישיבה אסורה". למרות התיעוד של אנשים סביב השולחנות במזנון, ולמרות שכתב ynet עצמו ישב בשולחן במזנון ללא מחיצה, הוסיפו בהנהלת בתי המשפט כי "במזנון קיימות מחיצות וכן נשמרת ההקפדה על ריחוק חברתי וחבישת מסכות".