תערוכת צילומים, המתעדים הפגנות ומחאות כחלק מתהליך בחינת חופש הביטוי לרגל יום זכויות האדם, הושחתה אחר הצהריים (יום ג') בגימנסיה הרצליה בתל אביב, יממה אחרי פוסט שפרסם בנושא פעיל הימין יואב אליאסי, "הצל", בדף הפייסבוק שלו.
את התערוכה יצר תלמיד כיתה י"ב במוסד החינוכי, שיצא עם מצלמה לתיעוד עיתונאי של הפגנות כחלק מעבודה עסקה בנושא "מחאה". בין התמונות שפורסמו הייתה תמונה בה נראה נתניהו עם ציור של שפם הדומה להיטלר, מעצר של מפגינים על ידי שוטרים ודגל אש"ף.
2 צפייה בגלריה
התערוכה בגימנסיה הרצליה הרוסה
התערוכה בגימנסיה הרצליה הרוסה
התערוכה בגימנסיה הרצליה לאחר הפריצה וההשחתה
בפוסט שכתב "הצל" נכתב: "בגימנסיה הרצליה מציגים תערוכה שמציגה אדם דורך על תמונה של נתניהו כהיטלר ומניפי דגלי אשף כגיבורים. השבוע שלחה לי חברת סגל בגימנסיה תמונות מזעזעות של תערוכה ליום זכויות האדם שתלויה בבית הספר שמהלל את האנרכיסטים מבלפור כשביניהם תמונות של אנשים דורכים על תמונה של נתניהו עם שפם היטלר ומניפים את דגל אשף".
בהמשך כתב פעיל הימין כי "חברת הסגל סיפרה לי על מנהל בית ספר זאב דגני איש 0מאל קיצוני ומסוכן ששוטף את מוחות התלמידים בשנאה טהורה לימין, מביא כדרך קבע את שוברים שתיקה לבית הספר ומביא הרצאות של הורי מחבלים ומציג אותם כהורים שכולים ומשתתף פעיל בהפגנות האנרכיסטים. כמובן שבתיכון אין שום ייצוג לצד ימין ולציונות. הבית ספר הפך מפעל שטיפת מוח ל0מאל רדיקלי אנטי ציוני ומי שמהסגל ומהתלמידים בעל דעות ימין מפחדים להביע את דעתו או להתעמת עם המנהל".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שכתב הצל על התערוכה בגימנסיה הרצליה
הפוסט שכתב הצל על התערוכה בגימנסיה הרצליה
הפוסט שכתב "הצל"
בשיחה עם ynet הסביר מנהל בית הספר, ד"ר זאב דגני, כי בתערוכה הוצגו צילומים אותנטיים מהפגנות שונות, בין היתר נגד נתניהו ונגד גירוש של ילדי מהגרים במסגרת תהליך של בחינת הגבולות של חופש הביטוי. "הנושא של התערוכה הוא תיעוד מחאות", אמר דגני. "אין בתערוכה אמירה נגד נתניהו מאחר שמדובר בצילום עיתונאי של תלמיד שהראה את הכלים והאמצעים איתם משתמשים במחאות. תמונת נתניהו עם שפם היא תמונה אחת שצולמה בהפגנה שזעזעה גם את התלמיד ולכן בחר להציג אותה".
היום אחרי הצהריים נכנסו אלמונים או אלמונים למקום, קרעו את התמונות והשחיתו את התערוכה. "אנחנו מזועזעים מזה", אמר דגני. "המקום המוגן שלנו הופר על ידי בריונים שחושבים שזאת הדרך לסתום פיות של ילדים. זאת הפחדה ולא ניתן לשנאה לנצח אותנו. אנחנו נמשיך להגן על התלמידים שלנו שיצרו וישמיעו את החברה מחוץ לבית הספר כי גם שם זו חברה אלימה וקבלנו הוכחה לכך". בבית הספר שוקלים להגיש תלונה במשטרה.