בית משפט בסקוטלנד גזר 15 שנות מאסר על קים אביס, סוכן שיווק שברח מבריטניה לקליפורניה ואז זייף את מותו באחד החופים המסוכנים בעולם – כדי לחמוק מעונש על שלושה מעשי אונס ועל תקיפות מיניות שבהם הואשם.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב קים אביס אנס ש זייף את מותו נתפס ו נשלח לכלא
ארה"ב קים אביס אנס ש זייף את מותו נתפס ו נשלח לכלא
קים אביס. נעצר יותר מ-2,000 קילומטר מהמקום שבו נעלם לכאורה
אביס, בן 57, נעצר בבריטניה לפני יותר משנתיים, אבל אחרי מעצרו שוחרר בערבות. את שחרורו ניצל כדי לברוח בטיסה לנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס ב-16 בפברואר 2019, תחת השם הבדוי "קן גורדון-אביס". תשעה ימים אחר כך דיווח בנו כי נעלם אחרי שיצא לשחות בחוף מונסטרי – חוף הידוע בזרמים התחתיים ותנאי הגלישה המסוכנים שלו, ומכונה בפי רבים "חוף חדר המתים". גולשים ורוחצים רבים כבר איבדו בו את חייהם.
לפי הדיווחים, כבר מראשית החיפושים חשדו הרשויות שדבר מה אינו כשורה, בין השאר בשל העובדה שאביס יצא לכאורה לשחות בלבוש מינימלי בשעת ערב של סוף פברואר, כשכמעט חשוך וכשהמים קרים למדי. נוסף על כך, באותו ערב היה הים רגוע באופן לא שגרתי, ולפיכך היה פחות מסוכן מכפי שהוא בדרך כלל. אם לא די בזה, החוקרים גילו כי אביס נעלם יחד עם כל חפציו האישיים, כולל הדרכון שלו.
2 צפייה בגלריה
חוף מונסטרי קליפורניה ארה"ב
חוף מונסטרי קליפורניה ארה"ב
חוף מונסטרי בקליפורניה. דווקא באותו ערב הים היה רגוע
(צילום: shutterstock)
ב-BBC ובצהובון "הסאן" מדווחים כי כשהמשטרה המקומית יצרה קשר עם קרובי משפחתו של אביס בסקוטלנד, התברר לה שיש נגדו כתב אישום בגין תקיפות מיניות נגד נשים וילדות שם. בעקבות הגילוי נפתח מצוד בן חמישה חודשים, עד שאביס נעצר ב-27 ביולי 2019 בקולורדו, במרחק של יותר מ-2,000 קילומטר מהמקום שבו נעלם לכאורה.
אביס הוחזר לסקוטלנד, ושם הוחזק במעצר. בחודש שעבר הורשע באונס שלוש נשים ובניסיון לאנוס אחת מהן כשהייתה בת 12. עוד נמצא אשם בתקיפה מינית נגד ילדה בת 11. בסך הכול הורשע ב-14 עבירות שבוצעו בין 2006 ל-2017. שלשום נגזרו עליו 15 שנות מאסר.