2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
חרף העלייה המדאיגה בתחלואה והחשש שישראל בתחילתו של גל שלישי, נמנע ראש הממשלה בנימין נתניהו מלכנס את קבינט הקורונה כבר עשרה ימים. הדיון האחרון התקיים ב-23 בנובמבר. משרד הבריאות ושרי כחול לבן ביקשו לכנס את הקבינט השבוע - אך לפי שעה טרם נקבע דיון. בינתיים, שרים בקבינט אומרים כי בשל המשבר הפוליטי בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ – הטיפול בנושא הקורונה נמצא בקיפאון.
"זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה לא לכנס את הקבינט למרות שמספרי התחלואה עולים", אמרו שרים בקבינט. "יכול להיות שזה בגלל שנתניהו ברוגז עם גנץ. בכל מקרה, אי אפשר לקבל החלטות. התחושה היא שלא מכנסים את הקבינט מסיבות פוליטיות".

בשל הזינוק בנתוני התחלואה, במשרד הבריאות מעוניינים לכנס את הקבינט כדי להחליט על סגירת הקניונים בתום הפיילוט. סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר באולפן ynet כי פרט לסגירת הקניונים יש לשקול גם סגירת חנויות רחוב. שרי כחול לבן ושר האוצר ישראל כץ מתנגדים ובכוונתם להיאבק כדי להשאיר את הקניונים פתוחים.
כמו כן, לפי שרים, סגר בחנוכה לא עומד כעת על הפרק, אך מתקיימים דיונים בנוגע לכמה אפשרויות: סגרים ליליים בחנוכה כדי למנוע התכנסויות; הגדלת מספר הערים שעליהן יוטל סגר; סגר לילי ביישובים אדומים שאינם בסגר וסגר ביישובים כתומים.

בנוסף, מתקיימים דיונים בנוגע להגדלת הקנסות שעליהם הוחלט בממשלה ובקבינט כבר לפני כחודש, אך המהלך נעצר בלחץ החרדים. יצוין כי נתניהו התחייב כבר שלוש פעמים לקדם את הגדלת הקנסות - אך הצעד לא יצא לפועל. ההערכה היא שברקע האפשרות שהבחירות יוקדמו, ראש הממשלה חושש מעימות עם החרדים ולכן הטיפול בנושא תקוע.
בינתיים, 10 יישובים נמצאים תחת סגר ואתמול התכנסה ועדת השרים לאזורים מוגבלים לדיון בנושא, כמו גם בנוגע להשארת מערכת החינוך פתוחה. עם זאת, ייתכן שבהמשך משרד הבריאות יפעיל לחץ להחזיר את הגלגל לאחור. שר המדע יזהר שי, החבר בקבינט הקורונה, אמר: "אני מודאג מאוד מהתחלואה המתגברת ואני מצפה שקבינט הקורונה יתכנס בהקדם האפשרי".
מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

לראשונה מסוף הסגר השני: יותר מ-1,500 נדבקים ביום

על-פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, נמנו אתמול 1,568 מאומתים לנגיף הקורונה. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז 14 באוקטובר. זהו היום השביעי בשמונת הימים האחרונים שבישראל מאובחנים יותר מ-1,000 נדבקים ביום. הבוקר, עד 11:00, אובחנו 482 נדבקים.
בין היתר, נובע מספר המאומתים הגבוה מבדיקות הקורונה הרבות. אתמול נערכו קרוב ל-69 אלף בדיקות - כמות הבדיקות הגבוהה ביותר מפרוץ המגפה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.2%. בלי בדיקות סקר, שיעור החיוביים הוא 2.6%. מקדם ההדבקה R עומד היום על 1.2 לעומת 1.18 אתמול. בחברה הכללית ה-R הוא 1.24 - גבוה יותר מזה שבחברה הערבית (1.16) ובחברה החרדית - 1.09.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 539 חולי קורונה, 267 מהם במצב קשה. 99 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,883.
מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות והבוקר הוא עומד על 11,751. בירושלים 1,639 חולים פעילים, בנצרת 488, בחיפה 385, בתל אביב יפו 320, בשפרעם 256, באום אל פחם 230, ברהט 224, בבאר שבע 188, בחולון 180, בפתח תקווה 169, במג'דל כרום 169, בטייבה 168, באשדוד 162, בבני ברק 159, בסכנין 156, ביפיע 155, בראשון לציון 142, בלוד 141, במג'דל שמס 138, בנתניה 136, באכסאל 126, בכפר קאסם 122, ברמלה 113 ובכפר מנדא 112 חולים פעילים.
2 צפייה בגלריה
פלסטיני מרסס חומר חיטוי בעזה נגד נגיף הקורונה
פלסטיני מרסס חומר חיטוי בעזה נגד נגיף הקורונה
חיטוי חנויות בעזה
( צילום: EPA)

שיא שלילי חדש של נדבקים בגדה המערבית ובעזה

הרשות הפלסטינית רשמה ביממה האחרונה שיא שלילי חדש בנדבקי קורונה. מספר הנדבקים ביממה האחרונה בגדה המערבית עומד על 1,689 בני אדם. ברצועת עזה התגלו ביממה האחרונה 827 בני אדם שנדבקו בנגיף. הערים האדומות ביותר בגדה הן שכם, ג'נין ובית לחם. כמו כן, ביממה האחרונה מתו 17 בני אדם בגדה וברצועה מנגיף הקורונה.
משרד הפנים ברמאללה הודיע הבוקר כי הגורמים הרלוונטיים שוקלים להטיל מגבלות חדשות או לחילופין סגר כללי אולם עדיין לא התקבלה החלטה על כך. חמאס צפוי לקיים גם הוא דיון בהמשך היום בנוגע לאפשרות הטלת מגבלות חדשות או סגר כללי ברצועת עזה. גורמי המקצוע הבינלאומיים שמסייעים לרצועה ממליצים על הטלת סגר כזה.
חמאס, מצידו מנסה לאזן בין האטת התחלואה לבין שמירה על מרקם חיים נורמלי ככל האפשר. לפי שעה, חנויות ועסקים נדרשים להיסגר בכל יום ב-17:00.
אמש הודיע הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית הגיעה לסיכומים עם מדינות שונות ועם גורמים רלוונטיים על קבלת חיסונים בכמויות גדולות. אבו מאזן לא נקב בשמות המדינות או במספר החיסונים. הוא התייחס גם למספר הנדבקים הגבוה והבהיר כי הנחה את הממשלה הפלסטינית לטפל במספרים הגבוהים של הנדבקים בכל מחיר.