2 צפייה בגלריה
העצרת הכללית של ה או"ם
העצרת הכללית של ה או"ם
העצרת הכללית של האו"ם
(צילום: EPA/SARAH YENESEL)
העצרת הכללית של האו"ם קראה אמש (שישי) להפסקת אש הומניטרית מיידית בין ישראל לחמאס, ודרשה להזרים סיוע לרצועת עזה הנצורה. ההחלטה, שניסחו נציגי מדינות ערביות ובראשן ירדן, אינה מחייבת - אך נושאת משקל מדיני. 120 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 45 נמנעו ו-14 הצביעו נגד.
אלו המדינות שהתנגדו להצעה מלבד ישראל: ארצות הברית, אוסטריה, קרואטיה, צ'כיה, פיג'י, גואטמלה, הונגריה, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, פפואה גינאה החדשה, פרגוואי, טונגה. באופן מפתיע, דווקא עיראק לא תמכה בהצעה אלא נמנעה. גם אוקראינה נמנעה.
2 צפייה בגלריה
הצבעה באו"ם על הגנה על אזרחים וקיום חובות הומניטריות ומשפטיות
הצבעה באו"ם על הגנה על אזרחים וקיום חובות הומניטריות ומשפטיות
הצבעה באו"ם על הפסקת אש הומניטרית מיידית
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס להחלטה ואמר כי "ישראל לא תעצור את הלחימה עד להשמדת תשתיות החמאס והחזרת החטופים". לדבריו, "היום הזה יירשם בהיסטוריה לדיראון עולם כיום שבו האו"ם, שהוקם לאחר השואה, איבד לחלוטין את הלגיטימיות ואת הרלוונטיות שלו. היום הובהר שרוב מדינות העולם לא רוצות למנוע זוועות וטבח, אלא מעודדות זוועות ורצח ומסייעות לארגון טרור לשרוד".
ארדן הוסיף: "איך אתם לא מתביישים לתמוך בהצעה שאפילו לא מזכירה את המילה חמאס?! כאילו שהמלחמה הזו התחילה מאליה. למה אתם מגינים על מחבלים, שעורפים ראשים וחוטפים תינוקות?!".
שר החוץ אלי כהן אמר בתגובה: "דוחים על הסף את הקריאה הבזויה של האו"ם להפסקת אש. ישראל מתכוונת לפעול לחיסול החמאס בדיוק כפי שהעולם פעל מול הנאצים ומול דאעש".
מארגון הטרור חמאס נמסר: "אנו מברכים על החלטת העצרת הכללית הקוראת ל'הפוגה הומניטרית מיידית וקבועה' ודורשים יישום מיידי של ההחלטה להביא דלק וחומרי סיוע לאזרחים".
פורסם לראשונה: 23:53, 27.10.23