אזרח זר התייבש הבוקר (ראשון) ומת במהלך כניסה של קבוצת ישראלים ואזרחים זרים לשטח צבאי סגור וממוקש באזור מפעלי ים המלח בדרום. כוחות משטרה וצה"ל חילצו מהזירה עוד ארבעה גברים ואישה שסבלו מתשישות חום, וצוותים של מד"א טיפלו בנפגעים שמצבם מוגדר קל עד בינוני. הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לפי החשד, המקרה אירע במהלך ניסיון של הברחת עובדים זרים מירדן לישראל.
על פי החשד העובדים הזרים ניסו לחצות את הגבול מירדן לישראל, שם המתינו להם הישראלים בחלק הצפוני של ים המלח, מול מצדה. אלא שחלקם התייבשו, וחלקם קיבלו מכות חום. חמישה הוצאו על אלונקות על-ידי יחידת חילוץ עין גדי. שני הישראלים שעל פי החשד היו אמורים לאסוף את המסתננים נחקרו במשטרה.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע באזור מפעלי ים המלח
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע בים המלח
(צילום: דוברות המשטרה)
בשעה 09:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על שישה בני אדם שסבלו מתשישות חום סמוך למנחת בר יהודה באזור מפעלי ים המלח. חובשים ופרמדיקים בשיתוף יחידת חילוץ של המשטרה וכוחות צה"ל העניקו טיפול רפואי לנפגעים. בהמשך נקבע מותו של אחד מהם.
החובש הבכיר עדן מילמן סיפר: "הגענו לשטח וחברנו לכוחות החילוץ שחילצו אלינו חמישה מהנפגעים מתשישות חום, הם היו בהכרה מלאה ולאחר טיפול ראשוני בשטח הם פונו להמשך בדיקות בבית החולים".
מדובר צה"ל נמסר כי "מסוק צבאי עם כוחות מיחידה 669 ויחידת החילוץ המשטרתית איתרו וחילצו את גופתו של אחד החשודים, במהלך החילוץ נקבע מותו".
במשטרה ציינו כי בשלב הראשוני איתרו הכוחות כמה מהנפגעים באזור הממוקש וחילצו אותם. לאחר סריקות נוספות אותר אחד מחברי הקבוצה מחוסר הכרה, וכוחות הרפואה קבעו את מותו במקום. בסך הכול היו בקבוצה שני ישראלים וארבעה אזרחים זרים.
מפקד מחוז הדרום במשטרה ניצב אמיר כהן הורה על פתיחת חקירה לנוכח נסיבות האירוע ומיקומו בשטח הצבאי הסגור.