ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר, מהתומכים והפוקדים הגדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד, הפנה אליו היום (שני) מכתב זועם: "ממשלת ישראל בראשותך הפקירה את תושבי נתיבות לגורלם". ברקע: הדרישה מהתושבים שפונו לבתי המלון, לפנות את מקומם לאחרים.
"במבחן התוצאה", כתב זוהר, "אני מודה לכל האח"מים שבאים לנתיבות כדי להצטלם ולתת תחושת שייכות וזהות עם התושבים, אבל בשורה התחתונה רשמתי בפניי שממשלת ישראל בראשותך החליטה להפקיר את תושבי נתיבות לגורלם, באופן שמלבד מילים מנחמות והבטחות חלולות העיר נתיבות לא קיבלה דבר".
2 צפייה בגלריה
יחיאל זוהר ראש העיר נתיבות
יחיאל זוהר ראש העיר נתיבות
ראש העיר יחיאל זוהר וראש הממשלה נתניהו. "העיר לא קיבלה דבר"
(צילום: הרצל יוסף )
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
זוהר המשיך ופירט: "לא תקציב סיוע, לא תקציב ייעודי, לא תקציב לשיפור דרכי המיגון ולא הפוגה והתרעננות לתושבים, לא סיוע כלכלי לתושבים ולא סיוע לעירייה. ממשלת ישראל תחת הנהגתך ממשיכה לפסוח על נתיבות, ולהתעלם מצרכי תושביה. מכתב זה בא להזכיר להם שלא יטענו שלא ידענו".
זוהר סיכם: "עת מלחמה היא זאת, ואנו נמשיך להגן ולתת את המענים הביטחוניים ככל שהדברים מצויים בתחום אחריותנו. נמשיך להסתייע בתרומות ולקבץ נדבות עד אשר הממשלה שזאת חובתה ואחריותה תתעשת - ולא אלמן ישראל".
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית נתיבות, מר יחיאל זוהר, במכתב חריף נגד בנימין נתניהו
ראש עיריית נתיבות, מר יחיאל זוהר, במכתב חריף נגד בנימין נתניהו
המכתב ששלח יחיאל זוהר לנתניהו
בנתיבות נפצע אתמול גבר כבן 60 באורח בינוני עד קשה מפגיעת רקטה ששוגרה מעזה. בנוסף התברר אתמול שתושבי העיר שהתפנו לבתי הארחה או בתי מלון, נדרשו לפנות אותם עבור אחרים. כך למשל סיגל מנחם (41), תושבת העיר ואם חד-הורית לארבעה ילדים, נדרשה לפנות את החדר שלהם בכפר הרוא"ה לטובת משפחה שפונתה מהצפון. "אנחנו נמצאים פה עם תושבי קריית שמונה", סיפרה מנחם. "כתושבי נתיבות אנחנו לא מתוקצבים. ראש העיר עצמו לא יודע מה לעשות.
איך אני אמורה לחזור בביטחון לבית שלי בנתיבות? אין לי ממ"ד. אין לי ביטחון. ביום שבת קיבלנו החלטה בעצמנו להתפנות. לא יצאתי מהעיר עד שלא הגיע איתנו מישהו חמוש. יצאנו עם עוד חברים. אנחנו לא נחשבים כעוטף עזה, ראש העיר אומר שאין תקציב. אני לא יודעת מי יכול לעזור לנו. אני אובדת עצות".
ריקי, תושבת נתיבות בשכונת נווה שרון, סיפרה: "אנחנו מנותקים בנתיבות וכביש אחד מפריד בינינו לכפר מימון ותקומה. כל הרקטות עוברות מעל השכונה שלנו. כל מה שיורד מעזה וכל מה שיורד על עזה - אנחנו מרגישים. החלונות רועדים יום ולילה. אנחנו רוצים שיכירו גם בנו כעוטף. יש פה ראש עיר שקולו לא נשמע. אנחנו שומעים את ראשי הערים של שדרות ואשקלון שנאבקים על המקום של התושבים שלהם בתודעה הציבורית, על הסבל שהתושבים עוברים, ואצלנו כלום. העירייה לא מציעה שום פתרונות".