בור באמצע הדירה: דיירים פונו משני בניינים ברחוב רש"יו אשתאול ברמת גן לאחר שרצפה קרסה בדירת קרקע וגרמה לכך שנפער בור במקום. הרצפה קרסה בעקבות כשל שנגרם בעבודות בניית בניין חדש ומרתף תת קרקעי ברחוב.
עוזי בסון, שרצפת דירתו ברחוב אשתאול 5 ברמת גן קרסה, סיפר ל-ynet: "ב-7 בבוקר אני ובת זוגי יצאנו לעבודה. חזרנו מאוחר יותר, ניסינו לפתוח את הדלת להיכנס וכשפתחתי את הדלת חשכו עיניי. ראיתי בור עצום שנפער ברצפה של הסלון. מזל שלא היינו בבית, רק הכלב היה והוא לא נפגע".
3 צפייה בגלריה
סלון אחת הדירות באחד הבניינים שפונו והבור שנפער באמצעו
סלון אחת הדירות באחד הבניינים שפונו והבור שנפער באמצעו
הבור באמצע הסלון של עוזי בסון
(צילום: עיריית רמת גן)
3 צפייה בגלריה
עוזי בסון, מתגורר באשתאול 5, רמת גן
עוזי בסון, מתגורר באשתאול 5, רמת גן
"מזל שלא היינו בבית". עוזי בסון
(צילום: אבי חי)
"המבנה הזה הוא עוד מהתקופה של המנדט הבריטי", אמר. "זה של ההורים שלי זכרונם לברכה, 61 שנה מהחיים שלי נתתי פה. כנראה שכל זה קרה כתוצאה מהחפירות של חבר שבונה כאן ליד. ברוך השם אנחנו בסדר".
עוזי הוא נהג מונית במקצועו, יצא לנסיעה קבועה שהוא מבצע כל בוקר לקחת ילדה עם צרכים מיוחדים לבית הספר וכשחזר ניסה לפתוח את דלת הבית ללא הצלחה, הוא ניסה לפרוץ את הדלת, כשהיא נפתחה השניים ראו את הבור העצום בסלון.
סילביה דהן, בת הזוג של עוזי סיפרה בקול רועד: "יצאנו רק לשעה מהבית מ-7 עד 8 ובשעה הזאת זה מה שקרה. לחשוב שכל הסלון יעלם ככה וכל הדברים שלנו, אנחנו לא יכולים להיכנס פנימה ואין לנו שום דבר עכשיו. זה יום האזכרה של הבת שלי, אני מרגישה שהיא שמרה עלינו מלמעלה".
3 צפייה בגלריה
סילביה דהן, מתגוררת באשתאול 5, רמת גן
סילביה דהן, מתגוררת באשתאול 5, רמת גן
"הבת שלי שמרה עלינו מלמעלה". סילביה דהן
(צילום: אבי חי)
בצמוד לבית מתבצעות עבודות חפירה לבניית בניין חדש תחת חברת נווה שוסטר. לפני שהחלו החפירות, לנוכח הוותק של הבניין, החברה חיזקה את הקיר החיצוני ולאחרונה נוצר סדק בקיר אך עוזי לא האמין שזה יגרום לכך שהרצפה תקרוס.
מעיריית רמת גן נמסר כי במהלך עבודות בניית בניין חדש ובניית מרתף תת קרקעי ברחוב רש"י 12 נגרם כשל בקיר הדיפון של הבניין, בכך שנסחפה אדמה מהמגרש הסמוך דרך תחתית קיר הדיפון. בעקבות זאת קרסה "רצפה מונחת" בדירת קרקע ברחוב אשתאול, דירתו של עוזי בסון. בעירייה אמרו כי מהנדסי אתר הבניה המליצו לפנות גם מבנה ברחוב רש"י 10 בשל החשש והקרבה.
הבניינים הוגדרו כמסוכנים, ולמקום הגיעו מהנדסי עיריית רמת גן ואנשי רווחה כדי לוודא שאיש לא נותר במקום ושאף אחד לא נשאר ללא מענה. דיירי הבניינים פונו לבתי מלון על חשבון חברת הבנייה, ובעירייה אמרו כי מהנדסי החברה מתכננים את תיקון הכשל על מנת להשיב את המצב לקדמותו ולתקן את הנזקים. בעירייה ציינו כי אישרו לקבלן לעבוד 24 שעות ביממה על מנת לתקן את המפגעים ולייצב את הקרקע של המבנים הסמוכים.