433 בני אדם זכו בהגרלת הלוטו בפיליפינים אחרי שניחשו את ששת המספרים שעלו בגורל. תוצאות ההגרלה עוררו תדהמה במדינה – וגם חשדות לאי-סדרים וטענות לשחיתות.
בהגרלה נדרשו המנחשים לבחור שישה מספרים מתוך 55 בסך הכול. כל המספרים שעלו בגורל מתחלקים ב-9: 9, 18, 27, 36, 45 ו-54. התקשורת המקומית דיווה שמספר הזוכים בהגרלה הנוכחית הוא הגבוה בתולדות המדינה. 433 הזוכים יתחלקו בפרס הגדול - 236 מיליון פסו (14 מיליון שקל). כל אחד מהם יקבל 545,245 פסו - כ-32,700 שקל.
1 צפייה בגלריה
תוצאות הגרלת ה \לוטו הפיליפינים
תוצאות הגרלת ה \לוטו הפיליפינים
תוצאות הגרלת הלוטו בפיליפינים
קוקו פימנטל, מנהיג המיעוט בסנאט הפיליפיני, קרא לפתוח בחקירה בעקבות "התוצאות החשודות". פימנטל אמר: "מי שמאשרת את הגרלות הלוטו היא הרפובליקה הפיליפינית, ולכן אנחנו צריכים לשמור על ההגינות של משחקי ההימורים האלה".
בלשכת קרן ההימורים הפיליפינית הדגישו שלא היו אי-סדרים, ושמהמרים רבים נוטים לבחור ברצף מספרים קבוע (כאמור, כל המספרים הזוכים מתחלקים ב-9). "לאנשים רבים יש מספרים קבועים. זה טוב להיות נאמן גם למספרים שלך, ולא רק לאישה ולבעל", אמר ראש הלשכה. אחד הזוכים שהגיע לאסוף את כספי הזכייה אמר: "אני מהמר כבר הרבה שנים על מספרים בכפולות של 9, 8, 7 ו-6, ואני אסיר תודה שזכיתי".
מתמטיקאי ששוחח עם CNN אמר שהסיכוי שמספר הזוכים בהגרלה הזאת יהיה 433 הוא "1 ל-1 ועוד 1,224 אפסים". גידו דוד, פרופסור למתמטיקה מאוניברסיטת הפיליפינים, אמר שהוא "לא יודע איך לקרוא למספר הזה מרוב שהוא גבוה כל כך".