נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם היום (רביעי) מאמר בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", תחת הכותרת "'רגע האמת' של אוקראינה וישראל - שמופנה בין השאר לחברי הקונגרס האמריקני. הוא קרא להם לאשר את חבילת תקציב הביטחון, שכוללת בין השאר סיוע לישראל, ואמורה לכלול גם סיוע ביטחוני לאוראינה ולטייוואן. "יש רגעים בהיסטוריה שבהם קוראים למנהיגות ולאומץ. זה אחד מהם", כתב ביידן.

2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק מוחמד שייע אל-סודאני בבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק מוחמד שייע אל-סודאני בבית הלבן
ארה"ב עלולה להיגרר פנימה. ביידן
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)
את המאמר פתח נשיא ארה"ב במתקפה האיראנית. הוא הזכיר כי טהרן שיגרה מטח טילים ונחילי כטב"מים לעבר ישראל. "בערך באותו הזמן, רוסיה המשיכה להפיץ את אוקראינה - דבר שהתגבר דרמטית בחודש האחרון", כתב ביידן. הוא ציין כי הן ישראל והן אוקראינה הצליחו להגן על עצמן נגד המתקפות. "ושתיהן עשו זאת עם סיוע קריטי מארה"ב", הוא הוסיף. "עכשיו זה לא הזמן לנטוש את חברינו. בית הנבחרים חייב להעביר את החקיקה עבור אוקראינה וישראל, וגם את הסיוע לפלסטינים בעזה - שזקוקים לכך נואשות".
"אוקראינה ממשיכה לא להיכנע בשנה השלישית של המלחמה, נגד כל הסיכויים, נגד צבא גדול בהרבה. הם פגעו בצי הרוסי שוב ושוב, פיתחו נשק חדש. לצבא הישראלי, כפי שראינו בסוף השבוע, יש את הטכנולוגיה וההכשרה להגן על המדינה שלו אפילו מפני מתקפה חסרת תקדים ופראית. אבל בעוד ששתי המדינות יכולות להגן על ריבונותן, הן תלויות בסיוע אמריקני - כולל נשק. וזה רגע מכריע", הוסיף ביידן.
הנשיא האמריקני הזכיר את הקשרים בין פוטין לסין, איראן וצפון קוריאה - והזהיר כי אוקראינה מאבדת את הישגיה במלחמה. הוא כתב גם על חלקה של איראן במתקפת 7 באוקטובר, ועל הסיוע שלה לחיזבאללה, חמאס ושלוחיה האחרות. "לאחר שנים של גיבוי - היא פתחה במתקפה ישירה משלה, בתקווה לחדור את ההגנה האווירית של ישראל - שהצילה אינספור חיים בסוף השבוע", כתב ביידן.
2 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ראש ממשלחת בלגיה ב בריסל נאט"ו
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ראש ממשלחת בלגיה ב בריסל נאט"ו
זלנסקי. למנוע כניסת חיילים אמריקניים למלחמה באירופה
(צילום: ERIC LALMAND / BELGA / AFP)
הוא הוסיף: "גם אוקראינה וגם ישראל מותקפות על ידי אויבות חסרות בושה. פוטין רוצה להכניע את אוקראינה ולשאוב אותה לאימפריה רוסית חדשה. ממשלת איראן רוצה להשמיד את ישראל לנצח - ולמחוק את המדינה היהודית היחידה בעולם מהמפה. אסור לאמריקה לקבל אף אחת מהתוצאות הללו - לא רק בגלל שאנחנו עומדים לצד ידידינו, אלא גם בגלל שהביטחון שלנו על הפרק".
"אם רוסיה תנצח, כוחותיו של פוטין יתקרבו מתמיד לבעלות בריתנו בנאט"ו", כתב ביידן, והזכיר כי אם רוסיה תתקוף את אחת מבנות הברית - ארה"ב תסייע לה כאילו תקפה אותה. "עלינו להגביר את התמיכה באוקראינה כעת כדי לבלום את פוטין מלפלוש למדינה שחברה בנאט"ו, ולהבטיח שלא ימשוך חיילים אמריקנים למלחמה עתידית באירופה".
"בנוסף", ציין ביידן, "אם איראן תצליח להסלים באופן משמעותי את המתקפה על ישראל, ארה"ב עלולה להיגרר פנימה. ישראל היא השותפה הכי חזקה שלנו במזרח התיכון - לא יעלה על הדעת שהיינו עומדים מנגד אם ההגנות שלה היו נחלשות ואיראן הייתה יכולה לבצע את ההרס שתכננה בסוף השבוע הזה. אפשר להפחית את הסבירות לתוצאה הזו על-ידי חידוש ההגנה האווירית של ישראל ומתן סיוע צבאי כעת, כדי שההגנה שלה תוכל להישאר מצוידת ומוכנה".
"הייתי ברור לגבי החששות שלי לגבי בטיחות האזרחים בעזה בזמן המלחמה עם חמאס, אבל חבילת הסיוע הזו מתמקדת בצרכים ההגנתיים ארוכי הטווח של ישראל - כדי להבטיח שהיא תוכל לשמור על יתרונה הצבאי נגד איראן או כל יריבה אחרת", כתב ביידן. "חשוב לציין כי להצעת החוק הזה יש מימון שיאפשר לנו גם לספק סיוע הומניטרי דחוף לתושבי עזה, כמו גם לאחרים שמושפעים מסכסוכים ברחבי העולם".