ההכרזה על נרמול היחסים בין ישראל לסודן עוררה התרגשות רבה אצל רבים מתושבי המדינה האפריקנית. עשרות אלפים מהם שלחו בסוף השבוע הודעות מרגשות לחשבונות משרד החוץ הישראלי ברשתות החברתיות בערבית - עם שלל תמונות וסרטונים שבהם הגדירו את הישראלים כ"אחים".
"מרחבא במולדת השנייה שלכם", כתב אחמד למשרד החוץ הישראלי. מוסא הוסיף: "מה יכול להיות יפה יותר מהשלום? ישראל, ארץ הידע והטכנולוגיה, נמצאת בלב שלנו. אני מוסר לכם את אהבתי מסודן".
4 צפייה בגלריה
צילומי הדרכונים
צילומי הדרכונים
"ישראל היא אחות שלנו". חלק צירפו למסרי התמיכה גם צילום של הדרכון
4 צפייה בגלריה
עבדאללה חמדוק  וראש הממשלה בנימין נתניהו
עבדאללה חמדוק  וראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש ממשלת סודן עבדאללה חמדוק, וראש הממשלה נתניהו
(צילום: AFP)
ערפה כתבה: "אני כסודנית שמחה מאוד מהנורמליזציה איתכם ומחכה לבקר בישראל ולהכיר את תרבותה מקרוב". אחד המגיבים בעמוד משרד החוץ בערבית בטוויטר ציין כי "זו ההחלטה הטובה ביותר שסודן קיבלה בהיסטוריה שלה".
גולש אחר בשם עבאס הוסיף: "ישראל היא האחות שלנו, אני מחכה כבר לטיסה הישירה הראשונה כדי שאבוא איתה". גולשים רבים מסודן צירפו להודעות גם צילומים של הדרכונים שלהם - ולצדם מסר של תמיכה בשלום עם ישראל.
מנגד, היו גם לא מעט תושבים בסודן שהביעו התנגדות למהלך, או הבהירו כי מדובר ב"שלום על הנייר" או בין הנהגות בלבד - וכי הדבר לא יחלחל אל העם. לדבריהם, העוינות בסודן לישראל הייתה ותישאר.
4 צפייה בגלריה
קריקטורה של דובר צהל הסכם שלום עם סודן
קריקטורה של דובר צהל הסכם שלום עם סודן
איור שפרסם דובר צה"ל בעקבות ההכרזה
(קרדיט: דובר צה"ל)
יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, סיפר: "התקשינו לעמוד במבול הפניות המרגשות מתושבי סודן בסוף השבוע. בעבור רבים מהם מדובר במהלך מבורך".
הוא הוסיף: "למעשה בחודשים האחרונים מספר התגובות החיוביות והאוהדות כלפי ישראל מצד תושבי סודן הלך וגבר. המגמה הזו התחזקה במיוחד על רקע נרמול היחסים עם איחוד האמירויות ועם בחריין, וכן בעקבות הבעת ההזדהות שפרסם משרד החוץ בתגובה לגל השיטפונות הקשה שפקד את סודן לאחרונה".