בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) 20 שנות מאסר וחצי וקנס בסך 180 אלף שקלים על המחבל מוחמד בני עודה (19), שביצע פיגוע דקירה ביפו, ופצע באורח בינוני תושב בת ים בן 67 שצעד עם אשתו, לפני כשנה וחצי. המחבל, שוהה בלתי חוקי, הורשע בניסיון רצח ממניעים לאומניים בנסיבות טרור, במסגרת הסדר טיעון שכלל הסכמה על העונש.
לפי כתב האישום נגדו, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב בדצמבר 2021, הוא החליט מתוך מניע לאומני לרצוח יהודים בדקירות סכין. חודש לפני הוא הצטייד בסכין, נכנס לישראל שלא כדין, והגיע ליפו בכוונה לרצוח יהודים. ב-21 בנובמבר הוא עקב ברחוב אחר זוג - ודקר את הגבר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפיגוע הדקירה ביפו
תיעוד מפיגוע הדקירה ביפו
20.5 שנות מאסר ו-180 אלף שקל קנס למחבל שדקר בן 67 ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
זירת הדקירה ביפו
זירת הדקירה ביפו
זירת הדקירה ביפו
בן ה-67 ניסה להתגונן, אך המחבל דקר אותו כמה פעמים בחזה ובזרוע שמאל בכוונה להמיתו, נכתב באישום. עוד צוין כי לאחר הדקירה הוא ברח מהמקום והשליך את הסכין, לאחר שחשב שהקורבן ימות מפצעיו. המחבל שנמלט מהזירה הסתתר במסגד סמוך ונעצר לאחר כשעה.
השופטים גיליה רביד, עודד מאור ושמואל מלמד אישרו את העונש שנקבע בהסדר הטיעון בין הפרקליטות לסנגורו של עודה, ואמרו כי "ענישה בעבירות מעשה טרור על רקע לאומני צריכה להביא בחשבון את סלידת החברה ממעשים אלו, והקביעה של המחוקק לגבי ענישה מחמירה בעבירות אלו נוכח עוצמת הפגיעה בחיי אדם ושלמות גופם של קורבנות העבירה".
"בהתחשב בסוג העבירה וחומרתה, הרי שמדובר בפגיעה ברף גבוה שהתבטאה באלימות קשה ובריבוי דקירות", הוסיפו השופטים. "נוכח העובדה שמדובר בעבירה בנסיבות טרור, הרי שקיימת גם פגיעה בביטחון המדינה, ביטחון הציבור, פגיעה בתחושה האישית לביטחון של האזרחים ושמירה על שגרת חיים במרחב הציבורי".