ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (ג') בפיקוד הצפון יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, שם קיימו הערכת מצב ביטחונית, שבמסגרתה ניתנה סקירה נרחבת על פעילות הגזרה הצפונית. בהצהרה שנשא לפני הערכת המצב התייחס בקולו נתניהו, לראשונה מאז שובו לתפקיד, לאיום מצד איראן ושלוחותיה במזרח התיכון: "מי שצריך תזכורת לקווים האדומים שלנו - יקבל אותה".
"האויב העיקרי שאנחנו ניצבים מולו הוא משטרת הטרור באיראן ושלוחותיה בסוריה ולבנון", אמר נתניהו. "אנחנו נחושים להיאבק בניסיונות של איראן לפתח ארסנל גרעיני, נחושים להיאבק בכל ניסיון התבססות שלה בגבולותינו הצפוניים בסוריה, ונחושים להיאבק בכל ניסיון של חיזבאללה לגלות תוקפנות נגדנו בלבנון", הוסיף.
3 צפייה בגלריה
נתניהו בביקורו בפיקוד צפון
נתניהו בביקורו בפיקוד צפון
מנסה ללחוץ על ארה"ב ליישר קו במדיניות מול איראן. נתניהו בביקור בפיקוד הצפון, היום
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
נתניהו בביקורו בפיקוד צפון
נתניהו בביקורו בפיקוד צפון
נתניהו מגיע לפיקוד הצפון
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
לפי דיווחים סורים, תיעוד של רגע התקיפה באזור א-סיידה זינב
לפי דיווחים סורים, תיעוד של רגע התקיפה באזור א-סיידה זינב
רה"מ הזהיר מהתבססות איראן בגבולותיה הצפוניים של ישראל. תקיפה בסוריה, ארכיון
שר הביטחון יואב גלנט אמר כי הגיע עם רה"מ נתניהו לפיקוד הצפון "כדי לעמוד מקרוב על מוכנות צה"ל וגופי הביטחון למול האתגרים הביטחוניים המשתנים. מערכת הביטחון תמנע את התבססות איראן בסוריה ותקטע את ערוצי העברת הנשק האיראני ללבנון וחיזבאללה".
בהערכת המצב השתתפו גם ראש המל"ל החדש, צחי הנגבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר רבעם, מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, רמ"ט פיקוד צפון תא"ל גיא מרקיזנו ובכירים נוספים.
אתמול שוחח נתניהו עם בכירי הנהלת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני, ופעילים בכירים בארגון ואמר כי "הגיע הזמן שישראל וארה"ב יישרו קו, יחד עם מדינות אחרות, בנוגע למאבק מול איראן". בשיחה ציין נתניהו: "אני מצפה לדבר על כך עם הנשיא ג'ו ביידן וצוותו. יש כיום לנושא יותר תמימות דעים מכול תקופה אחרת". את הדברים אמר ראש הממשלה זמן קצר לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן הודיע כי יבקר בישראל והצהיר כי לוושינגטון וירושלים יש את "אותן מטרות יסוד" בנוגע לאיראן.
סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה בשבוע שעבר, בלילה שבין ראשון לשני, כי מערכות ההגנה האווירית פעלו באזור דמשק בשל תקיפה ישראלית. עוד דווח כי הדי פיצוצים נשמעו ברחבי העיר. מקור צבאי סורי מסר לאחר מכן לתקשורת במדינה כי ישראל תקפה באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק באמצעות טילים, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילים ושניים נוספים נפצעו.
עוד דווח בסאנא כי לשדה התעופה נגרם נזק והוא הושבת, וכי לפי הודעה של רשות התעופה האזרחית של סוריה לחברות התעופה ולטייסים, שני המסלולים של שדה התעופה נסגרו ולכן השדה נסגר לכל הטיסות. עוד נמסר כי נגרם נזק לאחד המסלולים, אך הוא יחסית פשוט לתיקון. בבוקר יום שני דווח כי השדה שב לפעילות. רשות התעופה האזרחית עדכנה אז כי אחד המסלולים שב לפעילות והטייסים נדרשים לנקוט זהירות יתרה בנחיתה. בגלל שיש מעט מאוד טיסות בשדה התעופה, מסלול אחד יכול להכיל את כל נפח הפעילות בשדה.