האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל: ד"ר סלימאן אגבאריה, ראש העיר אום אל פחם לשעבר ובכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, נפצע הערב (ה') באורח קשה מירי בעירו.
אגבאריה, שנחשב ליד ימינו של השייח ראאד סלאח ובעבר ישב בכלא על רקע ביטחוני, נורה לאחר שחזר לביתו באום אל פחם מכפר קרע, שם ניחם את משפחתו של סלימאן נזיה מסארווה, בנו הצעיר של ראש מועצת כפר קרע לשעבר, שנורה למוות ביום שלישי בידי אלמונים.
4 צפייה בגלריה
ד"ר סלימאן אגבאריה
ד"ר סלימאן אגבאריה
ד"ר סלימאן אגבאריה, ראש העיר אום אל פחם לשעבר
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הירי
אגבאריה נפגע משלושה כדורים ופונה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים העמק שבעפולה. הדיווח על הירי התקבל במוקד מד"א בשעה 16:01. לא ברור עדיין מדוע אגבאריה נורה, ולא ידוע על סכסוך כלשהו שבו הוא מעורב.
פרמדיק מד"א יוסרי עואודה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר כשהוא בהכרה ועם פציעות בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם ומציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה".
אגבאריה שהה בעבר כשנה וחצי במעצר כשנשפט על העברת כספים לארגוני צדקה שהוגדרו "לא חוקיים" בשטחים. הוא שוחרר ב-2005 במסגרת עסקת טיעון עם המדינה. בצאתו אז מבית המעצר קישון אמר שאם חטאו הוא העברת כספי צדקה לתמיכה בעניים ומסכנים - הרי שהוא מוכן היה לרצות את העונש פעם נוספת.
מתחילת השנה, כלומר בתוך שבוע אחד, נרצחו במגזר הערבי כבר שישה בני אדם, האחרון שבהם אותו צעיר בן 24 שנורה ביום שלישי בכפר קרע. במחאה על הרצח שם אלפים הפגינו אמש בכביש 65, באזור צומת כפר קרע שבוואדי ערה. מאות מהם צעדו לעבר תחנת המשטרה באזור, והשוטרים פיזרו אותם באמצעות רימוני הלם וגז מדמיע.
ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), שהשתתף במחאה, מסר אמש: "אני כותב את המילים הללו בזמן שאני שנחנק מגז מדמיע. המשטרה, זו שמפקירה את חיי האזרחים הערבים יום-יום ושעה-שעה, יורה גז ורימוני הלם על מפגינים לרבות נשים וילדים. מדכאים את המחאה נגד הפשיעה, בושה וחרפה של משטרה גזענית".