צעיר פלסטיני בן 24 נפצע היום (ו') באורח קשה מירי של חיילי צה"ל במהלך עימות עמם בדרום הר חברון. בתיעוד מהאירוע נראה הצעיר, הרון אבו עראם, נאבק עם החיילים על גנרטור שאותו הם ניסו להחרים ממנו, במסגרת משימה לפינוי מבנה פלסטיני בלתי חוקי. צה"ל פתח בבדיקה של התקרית.
האיש שנורה הוא תושב הקהילה הפלסטינית באזור הר דרום חברון, ובסוף נובמבר המנהל האזרחי הרס את ביתו. העימות שבו נורה היום החל לאחר שאבו עראם עזר להקים בית חלופי לשכנו. החיילים שהגיעו למקום ניסו להחרים את הציוד, ובו את הגנרטור. במהלך המהומה שפרצה הוא נורה על ידי אחד החיילים. הוא פונה במצב קשה לבית חולים בחברון.
5 צפייה בגלריה
ירי לעבר פלסטיני במהלך עימותים עם צה"ל בדרום חברון
ירי לעבר פלסטיני במהלך עימותים עם צה"ל בדרום חברון
העימות עם החיילים, לפני הירי
5 צפייה בגלריה
ירי לעבר פלסטיני במהלך עימותים עם צה"ל בדרום חברון
ירי לעבר פלסטיני במהלך עימותים עם צה"ל בדרום חברון
זעקות שבר לאחר שנורה ונפל לקרקע
מצה"ל נמסר כי החיילים הגיעו למקום במסגרת משימה שגרתית עם כוחות מג"ב, לפינוי מבנה בלתי חוקי בכפר א-טוואני. לפי צה"ל במקום התפתחה הפרת סדר שבה לקחו חלק כ-150 פלסטינים, שיידו אבנים באופן "מאסיבי", לשון הודעת צה"ל. הלוחמים, נמסר עוד, הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר.
בשלב מסוים, הוסיפו בצה"ל, "אירעה תקרית אלימה שבה הופעלה אלימות כלפי הכוח על ידי מספר פלסטינים. מוכרת טענה על פלסטיני שנפצע מירי חי במהלך התקרית. האירוע מתוחקר".
אתמול הודיע שר ההתיישבות צחי הנגבי על הקמת מערך סיור חדש למניעת השתלטות בלתי-חוקית על אדמות המדינה ביהודה ושומרון. הצעד, שמטרתו לעצור בנייה פלסטינית בשטחי C, נחשף לראשונה ב-ynet.
5 צפייה בגלריה
ריסוס גז מדמיע לעבר כוחות ישראליים בגדה המערבית
ריסוס גז מדמיע לעבר כוחות ישראליים בגדה המערבית
עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל באזור רמאללה, היום
(צילום: AP)
לטובת המהלך יוקצו כ-20 מיליון שקל, שמיועדים למועצות ביהודה ושומרון שיקימו ויתפעלו מחלקות סיור קרקעות שיוכלו לעקוב אחר עבירות תכנון ובנייה בתחומי אחריותן. מחלקות הסיור ייעזרו בכלי רכב ייעודיים, ברחפנים עם מצלמות ובתצלומי אוויר עדכניים. את הנתונים שיאספו על עבירות, מאחר שאין להן כלים סמכותיים, יעבירו המחלקות לגורמי צה"ל, המשטרה והמנהל האזרחי.
בישראל טוענים כי הבנייה הפלסטינית בשטחים אלו מבוצעת כחלק מתוכנית מסודרת ל"קביעת עובדות בשטח להקמת המדינה הפלסטינית". תפקידו של המערך החדש יהיה לעסוק גם בבנייה בלתי חוקית בקרב הקהילה היהודית ביהודה ושומרון, אך גורם המעורה בפרטים הסביר ל-ynet שמרב תשומת הלב תופנה למגזר הפלסטיני.