השרה לשוויון חברתי מירב כהן (כחול לבן) התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון לאולפן ynet למתיחות בין מפלגתה לליכוד סביב סוגיית התקציב, ולקרב ההאשמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ. כהן הכחישה בנוסף את הטענות שהשמיעו בליכוד בנוגע לקרבות צמרת בכחול לבן בין גנץ ואשכנזי: "ראיתי את הליכוד מנסים לפמפם את המסר הזה של סכסוך בין גנץ לאשכנזי, ואין לי פשוט מושג על מה הם מדברים".
אז את אומרת בעצם שזה פייק ניוז? "לחלוטין. אני לא מבינה גם למה להתעסק בזה, יש לנו סוגיות יותר חשובות על הפרק. גבי ובני הולכים דרך ארוכה יחד, עברו טלטלות אדירות וצלחו את כולן, יש ביניהם שותפות אמיתית. כנראה שבליכוד בוחרים באסטרטגיה של לנסות להסיט את השיח לדברים לא רלוונטיים".
1 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
"בליכוד מנסים להסיט את השיח לנושאים שאינם רלוונטיים". מירב כהן
(צילום: אלכס גמבורג)
אומרים בליכוד שאתם אלה שמדרדרים את המדינה לבחירות רביעיות. "אנחנו חושבים שללכת כרגע לבחירות בישראל זה אסון, גם מבחינת הטיפול בקורונה, גם מבחינת המובטלים שנמצאים במצב קשה, אתמול קראתי שייתכן שדירוג האשראי של ישראל יירד אם נלך לעוד בחירות וברור שאנו לא רוצים בכך. שילמנו מחיר פוליטי אדיר כדי להיכנס לממשלת אחדות. חתמנו על הסכם, ואנחנו ממלאים אותו, גם כשזה קשה ולא נעים. בליכוד כל שני וחמישי מוצאים תירוץ אחר כדי להפר את ההסכם הזה".
אז מה הסיפור כאן? "אם יהיו כאן בחירות זה אך ורק כיוון שבן אדם אחד רוצה בהן – בנימין נתניהו. זו האמת, הכדור במגרש שלו. מה אנחנו נעשה או לא, זה לא חלק מהשיקולים שלו. יש לו שיקולים אישיים, משפטיים, שהם אלה שמנחים אותו. אני חושבת שאם בעת כל כך קשה הוא ייקח את ישראל לבחירות, אין לזה שום קשר לטובת המדינה אלא אך ורק לאינטרסים האישיים ובעיניי זה בלתי נסלח. קבענו קווים אדומים מאוד ברורים בהסכם שנחתם – קבענו שחשוב לנו לטפל במשבר הקורונה, לכן משרד הביטחון קיבל את האחריות על הבדיקות וקטיעת שרשרת ההדבקה, לכן אנו מתעקשים על תקציב דו שנתי כי רק כך ניתן לטפל באתגרים שניצבים לפנינו".
נתניהו מנסה למנות בובות על חוט שישחררו אותו ממשפט? "כל יום הם מביאים בליכוד דרישה אחרת, לכן אני חושבת שאסור להתקפל כאן, כי מי שמעוניין בבחירות ימצא את התירוץ ללכת לשם וזה מדרון מאוד חלקלק. יכולים לבוא ולומר שזה בשם הקורונה, בשם האחדות, בואו תבטלו לנתניהו את המשפט, זה יכול גם להגיע לשם. איפה הגבול? בהסכם שחתמנו. מי שרוצה אחדות מכבד את ההסכם, מי שרוצה בחירות – מפר אותו".
אז אתם לא מתקפלים בשום נושא, לא מוותרים לנתניהו? "חד משמעית לא. התפשרנו מאוד כשנכנסנו לממשלת האחדות הזו, שילמנו מחיר יקר ועכשיו אנו מצפים שההסכם יכובד. ההתנהלות מנגד היא התנהלות של אנשים שמעוניינים בבחירות. אתמול בוועדת הכספים מגיעים לדיון כדי להכין לקריאה שנייה ושלישית את החוק שיאפשר את הדחייה ולא יביא לכך שביום שני הכנסת תפוזר. פתאום, מבלי לדבר איתנו, מגיע מיקי זוהר עם רשימת דרישות של כספים שהוא רוצה לחלק לכל מיני גורמים כאשר כל המדינה תקועה. לא שיש לנו משהו נגד הישיבות, אפשר להעביר 400 מיליון שקלים לישיבות, זה חשוב, הכל בסדר – אבל יש עוד הרבה מאוד מגזרים שלא מקבלים מענה; מה עם נשים מוכות? בעלי מוגבלויות? ניצולי שואה? מה עם המבוגרים שזקוקים לתקציבים?"
אז אולי צריך ללכת לבחירות. "אנחנו באנו בידיים נקיות. אם בליכוד רוצים לכבד את ההסכם, נלך עד הסוף. נכון, יש קושי ואין אמון גדול, אבל יש הסכם ואפשר לכבד אותו ולנהל מדינה בעת הכי קשה שלה מזה עשרות שנים. אם הם לא מוכנים לכבד את ההסכם, אז לא נותרו ברירות וההחלטה אם ללכת לבחירות או לא היא אך ורק בידיו של נתניהו, כולם יודעים את זה, אפילו הליכודניקים".