בבית הלבן גינו אמש (ג') את ירי הרקטות לעבר ישראל, והבהירו שעמדת הנשיא ג'ו ביידן היא שלישראל "יש את הזכות הלגיטימית להגן על עצמה ועל אזרחיה".
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה שארה"ב מגנה את "ירי הרקטות של חמאס וארגוני טרור אחרים" לעבר ישראל – "כולל לעבר ירושלים". סאקי אמרה כי "ירושלים עיר עם חשיבות גדולה כל כך למאמינים ברחבי העולם, חייבת להיות מקום של דו-קיום".

3 צפייה בגלריה
 הבית הלבן: לישראל יש זכות לגיטימית להגן על עצמה
 הבית הלבן: לישראל יש זכות לגיטימית להגן על עצמה
הבית הלבן: לישראל יש זכות לגיטימית להגן על עצמה
(צילום: AFP, EPA)
סאקי ציינה שארה"ב מתמקדת כרגע בניסיון להרגיע את המתיחות בין הצדדים. היא הדגישה שביידן מקבל עדכונים יומיים על ההתפתחויות בירושלים ובעזה, והנחה את הצוות שלו לנהל מגעים קדחתניים עם בכירים ישראלים ופלסטינים – ועם מנהיגים במזרח התיכון.
דוברת הבית הלבן הוסיפה שממשל ביידן מתכוון "להמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראל-פלסטיני". לדברי סאקי, פתרון שתי המדינות הוא "הדרך היחידה להבטיח את השלום הצודק והמתמשך, ששני העמים נאבקו להשיג".

טראמפ: כשהייתי נשיא היריבות של ישראל ידעו שארה"ב לצדה

דונלד טראמפ התייחס אתמול להסלמה ואמר ש"היעדר התמיכה של ביידן בישראל מוביל למתקפות חדשות נגד בעלות הברית שלנו". הנשיא לשעבר אמר כי "אמריקה חייבת לעמוד לצד ישראל ולהבהיר שהפלסטינים חייבים להפסיק את האלימות, הטרור וירי הרקטות, ולהבהיר שארה"ב תתמוך בתקיפות בזכותה של ישראל להגן על עצמה".
"כשאני הייתי בתפקיד היינו ידועים בתור 'נשיאות השלום', מכיוון שהיריבות של ישראל ידעו שארה"ב עומדת לצדה בצורה איתנה, ושאם הן יתקפו הן ייענשו במהירות", אמר טראמפ.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
הנשיא לשעבר טראמפ. "כשהייתי בתפקיד היינו ידועים בתור נשיאות השלום"
(צילום: Getty Images)
מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה שמזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, שוחח היום עם שר החוץ גבי אשכנזי. בשיחה גינה בלינקן את ירי הרקטות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי והדגיש את הצורך ברגיעה. אתמול אמר בלינקן שירי הטילים מרצועת עזה לישראל צריך "להיפסק מיד", וקרא לנקוט צעדים שירגיעו את המתיחות.
דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אמר אמש כי ארה"ב מודאגת מאוד מההסלמה בין ישראל לפלסטינים וקוראת לכל הצדדים להפגין איפוק מירבי. "לישראל יש זכות להגן על עצמה ולהגיב לירי הרקטות. לפלסטינים יש את הזכות לביטחון, בדיוק כמו לישראלים", אמר פרייס.
3 צפייה בגלריה
שיגור ירי רקטות טילים מ עזה לישראל
שיגור ירי רקטות טילים מ עזה לישראל
שיגור רקטות מעזה לישראל
(צילום: AFP)
בתדרוך לכתבים אמר פרייס שארה"ב הבחינה בכמה "צעדים מעודדים" מצד ישראל והפלסטינים בדרך להפחתת המתיחות. דובר מחלקת המדינה ציין בין השאר את החלטת בית המשפט העליון לדחות את הדיון הנפיץ על פינוי תושבים בשייח ג'ראח, ואת הקריאה של הנשיא הפלסטיני אבן מאזן לבטל את חגיגות העיד אל פיטר.
מחלקת המדינה פרסמה אתמול, בפעם השנייה בתוך יממה, אזהרה ביטחונית בעקבות ההסלמה בישראל. מחלקת המדינה כתבה כי "רקטות ממשיכות לפגוע באזור עוטף עזה, במרכז ובדרום ישראל. על עובדי הממשל האמריקני נאסר לערוך נסיעות אישיות לאזורים שבהם יש אזעקות צבע אדום אקטיביות או פעילות של ירי רקטות, כולל אשדוד ואשקלון".
פורסם לראשונה: 22:58, 11.05.21