התביעה הפדרלית בארה"ב הגישה כתב אישום נגד חייל אמריקני בגין תכנון מתקפה נגד היחידה שלו מעבר לים, על ידי שליחת פרטים רגישים על היחידה לקבוצה ניאו-נאצית.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
3 צפייה בגלריה
חייל אמריקני ב גרמניה 2018
חייל אמריקני ב גרמניה 2018
"החייל הכריז על עצמו 'בוגד'". ארכיון
(צילום: AFP)
ממשרד המשפטים נמסר כי טוראי איתן מלצר, בן 22 מלואיוויל שבקנטקי, העביר פרטים על מיקום יחידתו, כולל פעילויות מתוכננות, מסלולי נסיעה, הנשק שקיים בידי היחידה, יכולות הגנה והסדרי אבטחה, לידי חברי "מסדר תשע הזוויות" (O9A). במשרד המשפטים תיארו את "המסדר" כ"קבוצה ניאו-נאצית התומכת בעליונות הגזע הלבן".
מלצר התגייס לצבא בדצמבר 2018. לפי האישום נגדו, הוא יצר קשר לראשונה עם הארגון הקיצוני בשנה שעברה, ארי שנודע לו שהיחידה שלו תוצב בטורקיה. מלצר השתמש באפליקציה מוצפנת בכדי לשלוח הודעות הכוללות מידע על היחידה שלו לחברי O9A ולקבוצה נוספת המקושרת אליה המכונה "RapeWaffen Division".
3 צפייה בגלריה
חיילים אמריקנים בסוריה
חיילים אמריקנים בסוריה
מלצר העריך שניתן להשמיד מחלקה שלמה. כוחות אמריקניים
(צילום: AFP)
על פי החשד, הוא תכנן שהמידע יעבור לג'יהאדיסטים, שישתמשו בו כדי לבצע פיגוע נגד היחידה. הוא העריך כי פיגוע יכול להשמיד מחלקה שלמה, המורכבת בדרך כלל מ-16 עד 44 חיילים.
באחת ההודעות ששלח לחברי הארגון כתב מלצר: "אתם צריכים להבין שכרגע אני מסכן את החופש שלי כדי לספק לכם את כל זה". הוא הוסיף כי "אני מצפה לתוצאות".
התוכנית שלו סוכלה בסוף החודש שעבר על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) וצבא ארה"ב. הוא נעצר על ידי ה-FBI ב-10 ביוני. בחקירה הוא נשאל האם הבין שמתקפה על השיירה שלו יכולה לסכן גם את חייו. הוא השיב: "אתם צוחקים, נכון... חיי יהיו חסרי משמעות לחלוטין" בהשוואה למה שהתקיפה תגרום.
3 צפייה בגלריה
נבדק קשר לארגון אל-קאעדה. ארכיון
נבדק קשר לארגון אל-קאעדה. ארכיון
נבדק קשר לארגון אל-קאעדה. ארכיון
(צילום: AP)
התובעים אמרו שמלצר ושותפיו תכננו את מה שכינו "פיגוע ג'יהאד" במהלך הפעילות, במטרה לגרום לאירוע רב-נפגעים שבו יקריב את חבריו לשירות. הם הוסיפו שמלצר אמר לחוקרים שהוא רצה שהמתקפה תביא למותם של כמה שיותר מחבריו לשירות. במסגרת החקירה נבדק קשר גם לארגון אל-קאעדה.
התובעת בפועל במחוז הדרומי של ניו יורק אודרי שטראוס תיארה את מלצר כ"האויב שבפנים" שניסה לארגן "מארב רצחני נגד היחידה שלו". היא הוסיפה כי "מלצר פעל מתוך גזענות ושנאה כאשר ניסה לבצע את מעשה הבגידה הזה".
וויליאם סוויני, הממונה על משרד ה-FBI בניו יורק, אמר: "מלצר הכריז על עצמו כבוגד נגד ארה"ב ותיאר את התנהלותו כשוות ערך לבגידה. אנחנו מסכימים".
מלצר מואשם בקשירת קשר וניסיון לרצוח אזרחים אמריקנים, קשירת קשר וניסיון לרצוח אנשי שירות צבאי, מתן וניסיון לספק תמיכה מהותית לטרוריסטים וקשירת קשר לרצח ולפגוע במדינה זרה. אם יורשע, הוא צפוי להישלח למאסר עולם.