המורה החתים את המתלוננת על הסכם שלפיו היא בבעלותו ועליה לאהוב אותו, אלא שאז השיח ביניהם הפך בהדרגה להיות בעל סממנים מיניים. כך מתואר בגזר דינו של מורה ומחנך בן 58 שתקף מינית תלמידה בת 17. בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (א') מאסר של שנה וחצי על המורה שהורשע בהסדר טיעון במעשה סדום ובמעשים מגונים. פרטיו של המורה נאסרו לפרסום.
לפי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד המורה, התלמידה למדה בכיתת החינוך שלו. ביוני 2018 החלו התכתבויות טלפוניות בין השניים, ובמהלך אותו חודש הם אף נפגשו בבית קפה - ושם ערכו מסמך שנועד להסדיר את מהות היחסים ביניהם. בין היתר נכתב במסמך כי עליהם לשמור את מערכת היחסים ביניהם בסוד. בתום אותה פגישה נישק המורה את התלמידה בפיה.
עוד צוין בכתב האישום כי מיוני 2018 ועד דצמבר באותה שנה, נפגשו הנאשם והתלמידה מחוץ לבית הספר ובמהלך אותה תקופה שלח המורה למתלוננת בוואטסאפ תמונות של איבר מינו. הוא אף ביקש ממנה לשלוח אליו תמונות עירום שלה.
2 צפייה בגלריה
תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בכתב האישום נטען עוד כי הנאשם והתלמידה נסעו למקום מסוים ברכבו של המורה, ובעת ששהו ברכב במקום מבודד תקף המורה את הנערה מינית בשני מקרים.
השופט מיכאל קרשן ציין בגזר הדין כי "הנאשם היה המחנך של המתלוננת והיא ראתה בו דמות אב. המתלוננת חשה שהנאשם מבקש קשר עמה והדבר עורר בה תחושת בושה לצד רצון להמשיך וליהנות מתשומת הלב שלו. בתמימותה חתמה המתלוננת על ההסכם.
"היא חשה מבולבלת מול הנאשם ומנוצלת, התקשתה להתרכז בלימודים, מצב רוחה הפך הפכפך, הסתגרה, הרבתה לבכות וגילתה שקט ועצבנות, חשה שגופה חולל וזוהם. המתלוננת שיתפה במחיר שגבה ממנה הצורך לשמור בסוד את הקשר עם הנאשם. רק כשלא יכולה הייתה יותר לשמור על סוד יחסיה עם הנאשם, סיפרה למורה שעליה סמכה וזו עודדה אותה להתלונן במשטרה".

"המורה ידע היטב שמעשיו יגרמו נזק"

השופט קרשן, שהורה למורה גם לפצות את תלמידתו ב-50 אלף שקלים, הוסיף בגזר הדין: "המתלוננת התקשתה לשתף בפרטי הפגיעות מחשש להצפת רגשות וזיכרונות שליליים קשים וכואבים. הוא ידע היטב שמעשיו יגרמו נזק כבד לקורבנו. ישנה חשיבות מיוחדת לענישה שיש בה ממד מרתיע. ציבור המורים והמחנכים בישראל צריך להפנים את האסור על קיום מערכות יחסים אישיות עם תלמידים בכל שכבות הגיל".
עו"ד אשר חן, שייצג את המורה עם עו"ד צופית טל, מסר בתגובה: "מרשי הביע חרטה עמוקה על האירוע. ההגנה תבחן את גזר הדין שניתן ותשקול את צעדיה המשפטיים בהתאם. מדובר באדם שתרם רבות לחברה ושהיה מוערך על ידי רבים".
2 צפייה בגלריה
חיים דמקינר
חיים דמקינר
חיים דמקינר
במקביל, הנהלת בית המשפט פרסמה היום כי בית המשפט המחוזי בלוד גזר בסוף החודש שעבר מאסר של שמונה שנים וחצי על חיים דמקינר, שהורשע בהסדר טיעון בשורת עבירות מין ברשת, בהן עבירות אינוס, ניסיון מעשה סדום, 11 מעשים מגונים ועשרות הטרדות מיניות של נשים, מרביתן קטינות. ההסדר לא כלל הסכמה על העונש שאותו קבעו השופטים. דמקינר גם יפצה כמה מתלוננות בסכומים שנעים בין 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים.
דמקינר, ספר מנהריה בן 57, פנה לפי כתב האישום המתוקן לקטינות בנות 10 עד 18 ולבגירות תוך שימוש בחשבון אינסטגרם פיקטיבי שבו הציג עצמו כגבר צעיר, נער, נערה ואף ילדה, שלח לקורבנות אמירות ותמונות בעלות אופי מיני וביקש מהן שיתעדו את עצמן בתמונות עירום או בפעילות בעלת אופי מיני.
חלק מהנפגעות כלל לא ידעו שמדובר במתחזה עד שהמשטרה פנתה אליהן. מחמת החרדה שאליה נחשפו, חלקן לא הגישו תלונה במשטרה. בגזר הדין צוין כי הודייתו של הנאשם חסכה את עדותן של המתלוננות בבית השופטים.

"פעל בצורה חסרת מעצורים"

השופטים ליאורה ברודי, מיכל ברק-נבו ומיכאל תמיר קבעו בגזר הדין: "אופי פעילותו המתמשכת של הנאשם מצביע על תכנון תחכום, העזה וניצול גילן הצעיר של רב הנפגעות, תמימותן. סקרנותן המינית והעובדה שההתקשרות מתרחשת בין הנאשם לנפגעות הקטינות הרחק מעיניהם של הוריהן, מה שאפשר לנאשם לפעול בצורה חסרת מעצורים". עם זאת צוין בגזר הדין כי דמקינר לא פגש פיזית את קורבנותיו.
השופטים הדגישו כי "אחד הנזקים הקשים שנגרם הוא הפחד והחרדה שהתמונות והסרטונים שהועברו לו יופצו ברשתות. מסיבה זו לא שיתפה אחת הנפגעות את הוריה בפגיעה".
עורכות הדין שלומציון מנדלמן ורויטל קוצר, שייצגו את הספר, אמרו: "בתיק זה שכלל במקור 43 אישומים וצומצם ל-15 אישומים עקב סוגיות טכנולוגיות רבות שהועלו על ידי ההגנה והובילו לתיקון המשמעותי, הוטל עונש אשר לא שקלל כראוי את העובדה שמדובר בנאשם בן 57, נעדר עבר פלילי, אשר הודה וחסך את עדותן של המתלוננות. ההגנה שוקלת את צעדיה באשר לערעור על חומרת העונש".