3 צפייה בגלריה
בית המשפחה בקריית גת
בית המשפחה בקריית גת
הוארך מעצר האב בחשוד ברצח
(צילום: בראל אפרים)
הוארך ב-11 ימים מעצרו של האב בן ה-37 החשוד שדקר למוות את בנו בן ה-14 בשנתו לפי שבוע בביתם בקריית גת. כך קבע היום (ה') בית משפט השלום באשקלון.
בדיון הציג הסנגור תמלול שיחה בין האב לבין רבו. הרב תיאר פגישה שהייתה ביניהם כמה שעות לפני הרצח, וטען כי האב סיפר לו על תרופות שקיבל וגרמו לו לשמוע קולות. הקולות, הוא ציין, אמרו לאב לרצוח את בנו וכן שהוא המשיח.
לדברי הרב, הוא ניסה להרגיעו, נתן לו קמע ואמר לו - "הכול יהיה בסדר". כשהגיע הביתה הוא התקשר שוב לרב ואמר שאותם קולות "מבשרים לו על מעשים נוראיים של הבן".

3 צפייה בגלריה
האב בהארכת המעצר
האב בהארכת המעצר
האב החשוד בהארכת המעצר לאחר המקרה
(צילום: בראל אפרים)
המקרה אירע ב-18 במרץ, מעט לפני חצות. אמו של הנער הייתה זו שהזעיקה את המשטרה, ודיווחה אז כי האב נכנס ל"התקף פסיכוטי" - נטל סכין והחל לדקור את בנו ללא סיבה. האב נמלט מהמקום ונלכד כעבור כשעה בחורשה סמוכה.
לפי עדות האם בימים שלאחר מכן, בעת "התקף פסיכוטי" האב נטל סכין מטבח גדולה ובאמצעותה דקר את בנו מספר רב של פעמים. בעת שהיא הזעיקה את השוטרים, ושוחחה עם המוקד המשטרתי בטלפון, היא צעקה לבעלה לחדול ממעשיו. "תבואו מהר, הוא רוצח את הילד", היא זעקה בשיחה עם המוקד.
השוטרים ניסו להרגיע אותה, אמרו לה שניידת בדרך, וביקשו ממנה להכניס את ארבעת ילדיה האחרים לאחד החדרים בבית. האחות בת ה-13 צעקה גם היא וניסתה להפריד בין האב לבן.
3 צפייה בגלריה
בית המשפחה בקריית גת
בית המשפחה בקריית גת
בית המשפחה בקריית גת. "נחמדה ונורמטיבית"
(צילום: בראל אפרים)

לאחר שנדקר פונה הנער במצב אנוש על ידי צוות של מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון, תוך ביצוע פעולות החייאה, אולם בהמשך נקבע מותו. האב שנמלט נתפס כעבור כשעה סמוך לבית, בחורשה קרובה, בתום מצוד שערכו אחריו כוחות משטרה. בחקירתו הוא שמר על זכות השתיקה.
שכנים סיפרו כי "המשפחה הייתה נורמטיבית", וכי לא הכירו אירועים אלימים קודמים. "הרעש היחיד ששמענו מהבית שלהם היה זמירות של שבת", סיפרה אחת השכנות לאחר המקרה. היא ציינה כי המשפחה עברה להתגורר ברחוב לפני קצת יותר משנה, מאזור אחר בקריית גת.
"מדובר במשפחה נחמדה מאוד, ילדים מחונכים וחמודים", היא הוסיפה. "גם ההורים תמיד היו בסדר, אמרו 'שלום' ברחוב והיו נחמדים מאוד. אנחנו גרים ברחוב שקט שמערב בין חילונים ובין חרדים ואין שום מתיחות. כולם חיים בשכנות טובה. אין לנו הסבר איך זה קרה, אנחנו בהלם מוחלט".