2 צפייה בגלריה
מסכה ביד ב וינה אוסטריה קורונה
מסכה ביד ב וינה אוסטריה קורונה
יצאה מהבית לבדיקה, אף שהייתה צריכה לשהות בבידוד. ארכיון
(צילום: רויטרס)
האחות לא נשמעה להנחיות הבידוד ורצתה לטוס ליוון, הרופא המקורב העניק אישור החלמה: הרופא מחמוד ג'בארין ואחות העובדת עמו הואשמו הבוקר (יום ה') בעשיית מעשה שעלול להפיץ מחלה ברשלנות.
על-פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות לבית משפט השלום ברמלה, ג'בארין קיבל מתוקף תפקידו את הסמכות להפנות אזרחים לבדיקות קורונה, לעדכן חולים על הצורך בכניסה לבידוד ולתת אישורי החלמה לעומדים בקריטריונים.
כתב האישום מתאר כי בין ג'בארין לבין דודה של האחות התקיימו קשרי חברות קרובים. ב-20 באוקטובר בשנה שעברה, אובחנה האחות כמאומתת לקורונה, שלושה ימים לפני מועד טיסה שהזמינה עם בן זוגה ליוון. ג'בארין שוחח איתה למחרת והסביר לה את הכללים, ואת חובתה לשהות בבידוד.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
נתב"ג בזמן הסגר השלישי
שוטרים עצרו את האחות שקיבלה אישור החלמה בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור)
עם זאת, הנאשמת הגיעה באותו היום שבו שוחחה עם הרופא למרפאה שבה היא מטופלת בניגוד להנחיות, וערכה בדיקה נוספת, מבלי לעדכן אף אחד במקום כי היא חולה מאומתת. היא עשתה זאת על דעת עצמה, ולפי כתב האישום, עלולה הייתה להדביק אחרים. באותו יום לקראת שעות הערב, התקבלה תוצאת הבדיקה שלה – והיא נמצאה שלילית.
בהסתמך על תוצאת הבדיקה השלילית, היא פנתה באמצעות דודה לרופא הנאשם עם תוצאת הבדיקה השלילית, כדי שתוכל לקבל ממנו אישור החלמה ותוכל לצאת מהארץ לטיסה שהזמינה. למרות שלא קיבלה את אישור ההחלמה, ב-23 באוקטובר יצאה הנאשמת מביתה והגיעה לנתב"ג כדי לטוס ליוון. היא עוכבה בדלפק משרד הפנים מאחר שנמצאה כחייבת בידוד.
היא פנתה לרופא באופן ישיר מנתב"ג וביקשה ממנו להנפיק לה אישור החלמה במקום. ג'בארין, בהסתמך על דברי הנאשמת, הנפיק לה אישור החלמה בניגוד להנחיות משרד הבריאות וחרף העובדה כי באותה עת הייתה עדיין מחויבת בבידוד והדבר היה ידוע לו. שוטרים עצרו אותה, ובהמשך נמצא גם כי הבדיקה השנייה שערכה הייתה שגויה.
על פי כתב האישום, הרופא הנאשם לא נהג כפי שרופא סביר מן היישוב במקומו היה נוהג בנסיבות העניין, לא בירר את טיב הבדיקה שהועברה אליו על ידי הנאשמת, והפיק אישור החלמה שלא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במעשיו, כך נכתב בכתב האישום, הוא עלול היה לסכן את בריאותם של אחרים.