1 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
הארכת מעצרו של עמית אלמוג החשוד ברצח מאיה ווישניאק
(צילום: מוטי קמחי)
החלטה חריגה של נציב התלונות על פרקליטים: השופט בדימוס דוד רוזן המליץ ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד שוטר בשל הדלפות מתיק הרצח שבמסגרתו מואשם עמית אלמוג ברצח זוגתו מאיה ווישניאק במאי האחרון.
השופט רוזן הוא נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. לאחרונה הוא קיבל תלונה מהסנגורית של אלמוג, עו"ד אורית חיון, שטענה שחומר מהחקירה מועבר לתקשורת.
בהחלטתו שפורסמה היום (א') הוא ציין כי התמונה שהצטיירה מהתלונה שהגישה עורכת הדין הינה קשה וחמורה: "חקירת משטרה, וליתר דיוק - חומרי חקירה מרכזיים ומשמעותיים, נמסרים לתקשורת פעם אחר פעם, בשיטת עבודה מכוונת, תוך חלוקה עניינית לערוצי הטלוויזיה העיקריים, כל ערוץ וחלקו הוא, כמו גם לאמצעי תקשורת נוספים. הכל בכל, טרם העברת אותם חומרים, המשתייכים ללו"ז החקירה, להגנה, וחלקם עוד בטרם נמסרו לפרקליטות".
הוא ציין כי המשטרה הכחישה בתגובתה לפנייתו את הדלפת החומרים, וכתב: "חלילה לנו לפגוע בשמם הטוב של אנשי המשטרה טרם בדיקה של ממש. עם זאת, לא ניתן להעביר דף נוכח התמונה העובדתית המכבידה שנשקפה מהתלונה ומהחומר שצורף לה - תמונה שלמגינת הלב תדירה משהו במקומותינו - ועל כן ראוי להעמיק חקר בכלל הוויה שנתקיימה טרם הגשת כתב האישום לגילוי הגורם או הגורמים שפעלו, לכאורה, בניגוד לחוק".

עוד כתב הנציב בהחלטתו כי "לא יהיה זה מופרך לטעון כי מדובר במכת מדינה של ממש. כמו כן, בפרסומים כמו אלה יש כדי לפגוע פגיעה חמורה בכבודו של החשוד ובפרטיותו ואף להשפיע ולעתים לזהם את ההליך המשפטי. מדובר בתופעה, אשר אליבא דכולי עלמא, יש למגרה ולשרשה ממקומותינו במהרה".
בהתאם לכך מצא השופט רוזן לנכון להעביר את התלונה על כלל נספחיה לבחינת היועמ"ש.
הסנגורית חיון התלוננה גם על הפרקליטות, בטענה שידעה לדעתה על ההדלפות ולא ניסתה למנוע אותן או לערוך בירור בנוגע אליהן. הפרקליטות השיבה כי היא אינה גורם מפקח על עבודת המשטרה. השופט רוזן הסכים עם עמדת הפרקליטות אולם הוסיף: "משהפרקליטות הייתה עדה נוכחת לסדרת הדלפות בוטות, שלדידה אינן קשורות אליה, לא נכון היה לה להחריש ולדמום במקומה". הוא המליץ לפרקליטות לקבוע הנחיות בעניין זה.
על פי כתב האישום שהוגש נגד אלמוג, ב-16 במאי הגיעה ווישניאק לדירתו ברמת גן וזמן מה לאחר מכן הוא החליט להמית אותה. הוא חיכה שאחותו תצא מהבית, ואז חנק אותה. לאחר מכן, נטען, הוא המתין לשובה של אימו הפיל אותה ארצה ופצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם התחננה על חייה, והוא חדל ממעשיו.
בהמשך מפרט כתב האישום שאלמוג צילם את גופתה של ווישניאק ואת עצמו כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על גופתה. את הצילומים הוא שלח לחברו.