ברקע הגידול במספר חולי הקורונה שמצבם קשה ביומיים האחרונים, ותוכנית הפעולה לטיפול ב-1,500 חולים קשים מ-1 באוקטובר, בבתי החולים נערכים לפתיחת מחלקות קורונה נוספות. בברזילי מזהירים כי במקרה של הסלמה בדרום בית החולים חירום כבר תפוס, ברמב"ם נאלצו להזעיק צוותים מהבית במהלך יום הכיפורים כדי לתגבר את מחלקות הקורונה ובבית החולים הקטן יחסית בנהריה מאושפזים יותר מ-100 חולי קורונה. זו תמונת המצב בבתי החולים.
בית החולים ברזילי באשקלון הודיע אמש (שני) כי הוא נערך לפתיחת מחלקת קורונה רביעית. "בסוף השבוע האחרון קיבלנו עשרים חולים חדשים, שזו כמעט מחלקה שנייה, בפחות מ-48 שעות", אומר פרופ' יניב שרר, מנהל בית החולים. "שלוש המחלקות שלנו התמלאו ונאלצנו במהלך יום הכיפורים להכשיר בצורה מהירה מחלקה נוספת. כלומר, מחלקה פנימית נסגרה והפכה למחלקת קורונה".
מנהל בית החולים הסביר כי "המשמעות היא שיש לנו פחות מיטות פנימיות רגילות וכדי לאפשר מקום אשפוז פרסנו מחלקה פנימית אחרת במתחם בית החולים שמתחת לאדמה, שמיועד לימים של מתיחות ביטחונית ברצועת עזה. זה יוצר עומס עוד יותר גדול על המחלקות הפנימיות, וגם העובדה שבית החולים לחירום בברזילי נתפס כרגע במיטות שגרה היא בעיה אם נהיה חלילה במערכה כפולה של קורונה וטילים. אני מקווה שלא תהיה הסלמה במצב הביטחוני, כי אם כן המשמעות היא שבית החולים חירום תפוס כבר במחלקות הפנימיות".
2 צפייה בגלריה
מתקן טיפול נמרץ לחולי קורונה בחניון רמב"ם
מתקן טיפול נמרץ לחולי קורונה בחניון רמב"ם
מתקן טיפול נמרץ לחולי קורונה בחניון רמב"ם
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
 בית החולים ברזילי. היערכות לפתיחת מחלקה רביעית
 בית החולים ברזילי. היערכות לפתיחת מחלקה רביעית
בית החולים ברזילי. היערכות לפתיחת מחלקה רביעית
(צילום: AFP)
ותמונת המצב אינה מעודדת גם בבתי חולים אחרים. במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם שבירושלים מאושפזים לפי שעה 121 חולים, מתוכם 25 ביחידות טיפול נמרץ במצב קשה - 13 מהם מונשמים. מדובר בעלייה של 30 חולי קורונה תוך שלושה ימים בלבד.
בבית חולים קטן בהרבה, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, מאושפזים 108 חולי קורונה - המספר הגדול ביותר של חולי קורונה אחרי הדסה עין כרם. 48 מהחולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 17 במצב קריטי - מונשמים ועל סף הנשמה. במהלך יום הכיפורים נקבע בבית החולים מותה של תושבת כרמיאל, בת 66, שהייתה עם מחלות רקע. בנה (46) מאושפז אף הוא במחלקה זו, במצב בינוני.
בבית החולים אסף הרופא מאושפזים 85 חולים במחלקות הקורונה, מתוכם 43 שמצבם קשה, בהם 11 מונשמים. בעקבות העלייה במספר חולי הקורונה שמצבם קשה, אמרו באסף הרופא כי הפכו את יחידת הטיפול נמרץ לטיפול נמרץ קורונה ואילו היחידה לטיפול נמרץ לחולים שאינם קורונה - הועברה לאזור אחר במרכז הרפואי.
במהלך יום כיפור נאלצו בבית החולים רמב"ם בחיפה להזעיק צוותים רפואיים מהבית, כדי לתגבר את מחלקות הקורונה, לאחר שעוד 24 חולים אושפזו במחלקות ה"כתר" בבית החולים התת-קרקעי. בבית החולים 78 חולים, בהם 41 במצב קשה, 16 מהם מונשמים. בימים הקרובים תיפתח מחלקת קורונה נוספת ברמב"ם.
בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים במחלקות פנימיות קורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה 52 מטופלים. 22 מהם במצב קשה. ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים ומנהל המיון הפנימי בסורוקה, אמר כי "בתקופה זו של ההתמודדות עם תחלואת הקורונה האתגר הוא כפול - לאבחן את המטופלים עם תסמינים לקורונה תוך המשך מתן טיפול לכל הפונים האחרים".
במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא מאושפזים במחלקות הקורונה 59 חולים, מתוכם 14 במצב קריטי (בהם 11 מונשמים) ו-27 במצב קשה. בבית החולים שיבא בתל השומר אושפזו 11 חולי קורונה במהלך החג, בהם שניים בטיפול נמרץ. במרכז הרפואי וולפסון בחולון מאושפזים כעת 55 חולי קורונה, בהם שמונה מונשמים.
בהכנת הכתבה השתתפו אחיה ראב"ד, רענן בן צור, יעל פרידסון, נינה פוקס, מתן צורי, רועי רובינשטיין, אילנה קוריאל ואיתי בלומנטל
פורסם לראשונה: 22:31, 28.09.20