2 צפייה בגלריה
עלי אבו עראר
עלי אבו עראר
עלי אבו עראר
מרים אבו עראר, בת 52 מערערה שבנגב ובתה בת ה-24 מטייבה חשודות ברצח של עלי אבו עראר, בן שש, בערערה לפני ארבע שנים. המשטרה הודיעה בצהריים (יום ב') על מעצרן. אבו עראר היא אחת מנשותיו של אבי הילד. הן הובאו היום בפני בימ"ש השלום בבאר שבע - שם הוארך מעצרה של האם בארבעה ימים, עד 6 באוגוסט - ודחה את איסור פרסום שמה.
על פי הדיווח הראשוני לפני ארבע שנים, המשפחה טענה בתחילה שהילד נפל מגובה. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, ושם נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
מחסום משטרתי בערערה
מחסום משטרתי בערערה
ערערה. ארכיון
(צילום: בראל אפרים )
חקירת הרצח החלה ב-14 באוקטובר 2016. מאז ועד היום המשיכו חוקרי היחידה המרכזית במרחב הנגב בחקירת האירוע. תחילה היתה החקירה סמויה ולאחרונה הוחלט להפוך את החקירה לגלויה. ביום שישי האחרון נעצר חשוד תושב יאטה בן 32 ומעצרו הוארך בבית המשפט עד ליום חמישי. על פי החשד הוא שהה באזור הבית באותה עת. הוא אותר ונעצר בשטחי הרשות הפלסטינית.
בפעילות בלשי ימ"ר נגב, לוחמי יס"מ נגב ויחידת יואב נעצרו לפנות בוקר שתי החשודות ברצח וכאמור, הן הובאו בפני שופט.
מטאוע אבו עראר, אביו של הילד, תיאר את המקרה: "הוא נעלם אז חיפשנו אותו ובערב אח שלי התקשר ואמר שמצאו את עלי מעל גג של חנות. הוא היה מוסתר מאחורי השלט של החנות. לקחנו אותו לבית חולים. לא יודע מי רצח את עלי זה הכל חשדות. הכל יכול להיות. אני מאמין באלוהים שהאמת תצא לאור. כל אחד שהבן שלו מת מרגיש נורא. אני ארגיש טוב כשאדע מי הרוצח שלי הבן שלי". בשנת 2016 נעצרה אישה אחרת מבין ארבע נשותיו של האב בחשד למעורבות באירוע.


עורך דינה של האם החשודה, דרויש נאשף שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האם, מסר: "החשודה מכחישה כל קשר לאירוע. היא כבר נחקרה לאחר האירוע לפני כמה שנים ונתנה גרסה ברורה. מדובר בהארכת מעצר ראשונה ואנו מקווים שנצליח לנקות את השם שלה במהירות".
הפרקליט הוסיף: "אנו נמצאים בשלבים הראשונים של החקירה. היא משתפת פעולה עם החוקרים ומכחישה את החשדות. אנו מקווים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם".
עו"ד מסלם אריאתה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשודה השנייה ברצח, אמר כי מרשתו "מכחישה את כל החשדות וטענה שהיא כואבת את מותו של הילד". בשל היתה קטינה בזמן האירוע - חל איסור פרסום על שמה ופרטיה.