בכירי מחוז מרכז קיימו היום אחר הצהריים (ה') מפגש ראשון מסוגו עם עשרה מנכבדי העדה הערבית בלוד, חברי מועצת העיר ופעילי ציבור מובילים. בפגישה שהתנהלה בתחנת משטרת לוד נדונו דרכים לשיתוף פעולה בין הצדדים, במטרה להרגיע את הרוחות בעיר, לדון באיומים שעל הפרק ולמנוע את הפרעות המתוכננות לשעות הערב.
בין המשתתפים נכחו קצין אגף חקירות ומודיעין ניצב משנה יגאל עזרא ומפקד תחנת לוד שמעון דהן, בנוסף לחבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו, תושב העיר, שהיה בין יוזמי המפגש.
5 צפייה בגלריה
מפקד מחוז מרכז, משה ברקת, בפגישה עם נכבדים מהמגזר הערבי
מפקד מחוז מרכז, משה ברקת, בפגישה עם נכבדים מהמגזר הערבי
בכירי מחוז מרכז בפגישה עם נכבדים מהמגזר הערבי
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
ניצב משה ברקת
ניצב משה ברקת
ניצב משה ברקת
בסיכום הישיבה, התחייבו הצדדים לעשות ככל שניתן מול הציבור אותו הם מייצגים, לרבות הופעה משותפת בתקשורת וקיום סיורים משותפים ברחבי העיר להצגת המחויבות לסיום המשבר והשבת הסדר על כנו.
נציגי המשטרה בפגישה, התחייבו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה של המשטרה מול מפירי הסדר משני הצדדים, בדגש על גורמים ערבים ויהודים שאינם מקרב תושבי העיר, המגיעים ליטול חלק בהתפרעויות.

גם הלילה - עוצר יוטל על העיר לוד

בעקבות הפרות הסדר החמורות בעיר לוד והכרזת 'אירוע חירום אזרחי' שקיבלה תוקף משפטי, הודיע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על עוצר נוסף שיוטל בעיר גם הלילה. לאחר התייעצות עם מפקד מחוז מרכז משה ברקת, הוכרז כי החל מ-17:00 לא תתאפשר הכניסה ללוד והחל מ-20:00 ועד 03:00 לפנות בוקר יאסר על תושבי העיר לצאת מבתיהם ולשהות במרחב הציבורי בעיר. זאת, למעט יציאה למרחבים מוגנים בעת חירום או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף, וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף כפוף לאישור טלפוני של המשטרה.
5 צפייה בגלריה
מהומות בלוד
מהומות בלוד
מהומות בלוד
(צילום: יובל חן)
5 צפייה בגלריה
רכב שרוף בעימתים בלוד
רכב שרוף בעימתים בלוד
רכב שרוף בעימתים בלוד
(צילום: עמית שעל )
5 צפייה בגלריה
לוד
לוד
לוד
(צילום: AP)
בשעות אחר הצהריים הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי למטה משמר הגבול בלוד.
נתניהו הבטיח שוב טיפול נוקשה באלימות המשתוללת, כולל מעצרים מינהליים והכנסת כוחות צה"ל לעיר. "ניתן לכם את כל הכלים להגן על עצמכם. אתם תקבלו גיבוי, אל תחששו", אמר בפניה לכוחות. לדבריו, "יש שיתוף פעולה בין השב"כ, המשטרה וגורמים משפטיים. יש בעיר גורמים לאומניים פורעי רחוק, ולכן יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים". נתניהו הוסיף: "ניתן להכניס גם חיילי צה"ל לעיר, זה נעשה במדינות אחרות וגם רבין עשה זאת בעבר".