3 צפייה בגלריה
איתי עמוס רוסטסקי ז"ל ואמו סופי רוסטסקי ז"ל שנהרגו בתאונת הדרכים
איתי עמוס רוסטסקי ז"ל ואמו סופי רוסטסקי ז"ל שנהרגו בתאונת הדרכים
סופי ואיתי רוסטסקי ז"ל
(מתוך פייסבוק)
נהג המשאית יוסף כהן (33) מאשקלון הורשע היום (ב') בגרימת מותם ברשלנות של רודריגו רוסטסקי, רעייתו סופי אליזבט ריליניג, ובנם התינוק בן החודשיים, שנהרגו בתאונת דרכים ביולי 2019 בכביש 7 ליד אשדוד. בתאונה נפצעה גם בתם בת השנתיים. כך הכריע היום בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה.
3 צפייה בגלריה
סופי רוסטסקי ז"ל ורודריגו רוסטסקי בעלה שנפצע
סופי רוסטסקי ז"ל ורודריגו רוסטסקי בעלה שנפצע
הזוג סופי ורודריגו רוסטסקי ז"ל
(מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים רכב משאית כביש 7
תאונת דרכים רכב משאית כביש 7
זירת התאונה בכביש 7, יולי 2019
(צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הדיון, התביעה ועורך דינו של כהן הסכימו על הגשת כתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון - אך טענו כי אין הסכמה לגבי העונש. לאחר שבית המשפט הבהיר לצדדים כי הוא אינו כבול להסדר הדין, כהן הודה במיוחס לו ונשלח לקבלת תסקיר שירות המבחן.
בכתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר טיעון שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, נטען כי בחודש יולי אשתקד בשעת צהריים נהג כהן במשאיתו בכביש 7 ממערב למזרח. באותו הזמן עמד רכבם של בני הזוג, כשהם בתוכו, בשול הימני מימין לקו כאשר ידית בלם היד מורמת וידית ההילוכים נמצאת במצב חניה. כהן, נטען, סטה ממסלולו ללא סיבה מוצדקת, עלה עם המשאית לשול וחצה אותו, כאשר הגלגל הימני-קדמי עלה על מעקה הבטיחות, והוא פגע עם חזית המשאית באחורי הרכב. אז הוא ירד ממעקה הבטיחות וגרר את הרכב עד שהם נעצרו באזור שטח הפרדה בכביש.

כתוצאה מהתאונה הרכב נמעך ונמחץ, ומותם של האם סופי והתינוק נקבע במקום. הבעל פונה לבית חולים קפלן ברחובות במצב בינוני-קשה כשהוא סובל מחבלת ראש, מורדם ומונשם. בהמשך הוא פונה לבית חולים בילינסון בפתח תקווה - ותשעה ימים לאחר התאונה הוא מת מפצעיו.
בנהיגתו הרשלנית כהן גרם למותם של הזוג ובנם ולפציעתה של בתם, כך נטען, כאשר בין היתר צוין כי הוא לא שם ליבו לדרך, סטה ללא כל סיבה וצורך לשול ימני, נהג על השול, לא האט או בלם את רכבו כדי להימנע מפגיעה ועוד. לכהן מיוחסות שלוש עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, ונהיגה בקלות ראש שבה נחבל אדם.