בריטים שהגיעו להולנד בתחילת 2021 גילו שהפרישה מהאיחוד האירופי עלתה להם גם בארוחת הצהריים.
עובדי מנהל המכס בנמלים ההולנדיים החרימו לנהגי משאית ולנוסעים במעבורת שהגיעו מבריטניה כריכים עם נקניק חזיר או סרדינים. הם עשו זאת בעקבות הנחיות קשות שאוסרות על ייבוא אישי של בשר, פירות, ירקות, דגים ומוצרי חלב לאיחוד האירופי ממדינה שאינה חברה באיחוד.
2 צפייה בגלריה
מזון שהוחרם ל נוסעים שהגיעו מ בריטניה ל הולנד ברקזיט האיחוד האירופי
מזון שהוחרם ל נוסעים שהגיעו מ בריטניה ל הולנד ברקזיט האיחוד האירופי
מזון של נוסעים בריטים שהוחרם כשהגיעו להולנד
(צילום: EPA)
"יש לך בשר על כל הלחם שלך?", שאל עובד המכס ההולנדי גבר בריטי שהגיע לנמל הוק בהולנד, כשהוא מחזיק את הכריך שעטוף בנייר כסף. "כן? אוקיי, אז אנחנו חייבים לקחת את הכול, אני מצטער. ברור הבא לברקזיט, אדוני".
מספר הבריטים שמגיעים להולנד הצטמצם בשבועיים הראשונים של 2021 בגלל מגפת הקורונה. במנהל המכס ההולנדי מעריכים שכשהגבלות הקורונה יוסרו מספר הנוסעים מבריטניה יעלה. "זה עלול להוביל ליותר מצבים לא נעימים", אמרו במנהל המכס על החרמת מוצרי המזון מבריטניה.
בעקבות מגפת הקורונה אזרחים זרים מתבקשים שלא להגיע להולנד, למעט במקרים הכרחיים. הרשויות רשאיות למנוע את כניסתם של מי שלא שייכים למדינות האיחוד האירופי – ובריטניה כזכור השלימה את פרישתה מהאיחוד.
דובר צבא הולנד אמר לרויטרס שמ-1 בינואר אסרה המדינה על כניסתם של יותר מ-80 אזרחים בריטים. רובם הגיעו לנמל התעופה סחיפהול באמסטרדם. "זאת מציאות חדשה", אמר דובר הצבא מייק הופמן. "נראה שלא כולם באמת מבינים מה הברקזיט אומר. אנחנו מקווים שיקלטו את זה".