שלושה שבועות לאחר שאיציק סעידיאן הצית את עצמו וממשיך להיאבק על חייו, אושרה לקידום בממשלה רפורמת "נפש אחת". בהודעת שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ וארגון נכי צה"ל נאמר כי יוקצו עוד 300 מיליון שקל לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה"ל ומערכת הביטחון בדגש על נפגעי פוסט טראומה.
יוקם מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה שיכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי.
3 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק )

כמו כן נמסר כי אגף השיקום יתוגבר באופן מיידי ב-60 תקני כוח אדם נוספים וכן יוקצו תקנים לצה"ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים והליווי של פצועי צה"ל עוד משלב שירותם הצבאי. מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אמיר אשל הוסיף כי במקביל יוקם ענף בצבא לטיפול בנכי צה"ל לחיזוק הקשר בין צה"ל למשרד הביטחון ולרציפות הטיפול בין הגופים.
הצעת המחליטים המרחיבה שתועלה לאישור הממשלה, תכלול את מרכיבי הרפורמה הנדרשים לחקיקה ותהליכים נוספים שיתבצעו במהלך החודשים הקרובים, כפי שהוצגו על ידי שר הביטחון ובהם:
  • שינוי מבחן ההכנסה בהוראת שעה
  • מתן סיוע משפטי ללא תנאים
  • הקמת נציבות תלונות לנכי צה"ל
  • הקלות ביורוקרטיות מיידיות ושינוי תהליך "שער הכניסה" לאגף השיקום
  • הקמת יחידת מחקר באגף לשיקום נכים
  • הוספת תקנים לאגף שיקום בהתייחס לרופאים, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה
  • הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המענה בתחומי שיקום, תעסוקה והדיור בהתאם לתמורות שחלו בשנים האחרונות
3 צפייה בגלריה
ההפגנה מחוץ לכנסת
ההפגנה מחוץ לכנסת
הפגנת נכי צה"ל סמוך לכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה מחוץ לכנסת
ההפגנה מחוץ לכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לאחר מאמצים רבים הגענו לסיכום על תקצוב רפורמת אגף השיקום. נכי צה"ל חשובים ויקרים לנו ונדרשת רפורמה מיידית ויסודית כדי להבטיח את הסיוע המגיע להם. אנו מחויבים לחיילינו ולוחמינו הגיבורים ונמשיך לפעול למענם, לסייע וללוות בכל דרך אפשרית. אכנס את הממשלה בהקדם האפשרי כדי לאשר את הרפורמה ולהוציאה לפועל כפי שהובטח".
שר הביטחון גנץ אמר: "אני חש היום גאווה ואחריות גדולה לאחר שסיכמנו להביא לממשלה את רפורמת נפש אחת. אישרתי בחיי אלפי מבצעים, תוכניות תקיפה, ורפורמות בצה"ל ובמערכת הביטחון, ועדיין - זהו אחד המהלכים החשובים והערכיים ביותר שהובלתי, ואמשיך להוביל עד ליישום הרפורמה ומתן המענה הנדרש לנכי צה"ל. אני רואה ברפורמה ובהסכמות שאליהן הגענו עם ארגון נכי צה"ל צו מוסרי, ופצע פתוח שאנו מחויבים לסגור ולרפא אחרי שנים רבות של דיונים וקשיים".

שר האוצר כץ אמר בהתייחסו לרפורמה: "זו זכות גדולה עבורי להוביל את הפתרון שניתן למאבקם המוצדק ביותר של נכי צה"ל, להם מדינת ישראל חייבת חוב שאין לו שיעור ואומדן בעבור תרומתם לביטחון המדינה לאורך כל שנות קיומה. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על התמיכה והגיבוי, לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו לנושא, ליו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן על המאבק ותרומתו לגיבוש ההסכם, ולזיו שילון על תרומתו לקידום ההצעה.
"קיימת חשיבות עליונה לכך שאנו נספק לציבור זה סיוע נגיש, מהיר ותומך, אשר יביע את הוקרתנו להקרבתם, וייתן להם מענה ראוי, וזאת גם למען יידעו הדורות הבאים של חיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל שיצאו להגן על המדינה, שבעת הצורך מדינת ישראל תעמוד לצידם, תגן עליהם ותתמוך בהם. אני מתפלל לרפואתו השלמה של איציק סעידיאן, ומקווה שהוא יזכה לראות את הרפורמה שיוצאת לדרך בזכותו, ולכבודם של כל נכי צה״ל ומערכת הביטחון".

"מתחילים לתקן עוול ארוך שנים"

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן אמר: "היום, בהנהגת ארגון נכי צה"ל ביחד עם ממשלת ישראל, אנו מתחילים לתקן עוול ארוך שנים, שממנו סבלו נכות ונכי צה"ל ובני משפחותיהם לאחר שהקריבו את גופם ונפשם לביטחון המדינה. לכל אורך הדרך נאבקנו רק על מה שמגיע לפצועים, לפוסט טראומתיים, ולכל נכי ונכות צה"ל באשר הם. על הכרה ושער כניסה מכבד, מקבל וראוי, על טיפול מותאם ומתקדם, ועל יחס מחבק וחם, כפי שנכי צה"ל ראויים לו.
"אני מודה ביום זה לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ ושר האוצר כץ ולכל צוותי הביצוע במשרדיהם אשר התעלו מעל לכל שיקול ושמו את טובת נכי צה"ל בראש סדר העדיפות הלאומית ומתוך כך את טובת מדינת ישראל לפני הכול ומצאו את הדרך להעביר את הרפורמה החשובה הזו, שעמלנו עליה מאז כניסתי לתפקיד לפני כשנתיים".