שר ההגנה של מקסיקו אמר היום שקרטלי סמים תוקפים שוטרים וחיילים עם "רחפנים מתפוצצים", בשלוש מדינות מחוז לפחות. שר ההגנה, לואיס קרסנסיו סנדובל, אמר שקרטל "חליסקו הדור החדש" אחראי לחלק מהמתקפות האחרונות נגד כוחות הביטחון.
סנדובל אמר שהשימוש ברחפני הנפץ נעשה במדינות חליסקו, גואנחואטו ומיצ'ואקאן. הוא ציין שהתופעה מטרידה, אך לא יעילה כפי שהקרטלים קיוו. לדבריו, מכיוון שמשקל הרחפנים קל יחסית אין באפשרותם לשאת כמות משמעותית של חומרי נפץ ולגרום נזק כבד.
הרשויות לא מסרו פרטים על הרחפנים המתפוצצים. לפי התקשורת המקומית אותם רחפנים נשאו רימוני יד – אך לפי תמונות שהופצו במקסיקו הם נשאו מטעני חבלה.
1 צפייה בגלריה
שוטרים במדינת המחוז חליסקו ב מקסיקו
שוטרים במדינת המחוז חליסקו ב מקסיקו
שוטרים במדינת המחוז חליסקו במקסיקו
(צילום: AFP)
שר ההגנה המקסיקני אמר ששני שוטרים נפצעו השבוע בתקיפות רחפנים במדינת המחוז מיצ'ואקאן. אחד מהם נפצעו בזרוע, והשני ברגל. המשטרה במדינת המחוז דיווחה אתמול ששני השוטרים שנפגעו מהרחפנים פונו לטיפול בבית החולים ושוחררו בהמשך.
המתקפה שבה נפצעו השוטרים השבוע הייתה באל-אגואחה, כפר קטן בשטח העיירה אגיליה במיצ'ואקאן. השוטרים הגיעו לפנות את הכבישים שמובילים לעיר אגיליה. הכבישים נחסמו על ידי אנשי "חליסקו הדור החדש", כדי למנוע מכוחות הביטחון להיכנס ולהשליט סדר. שר ההגנה סנדובל אמר שחשוד בהפעלת הרחפן נעצר אחרי המתקפה.
קרטל "חליסקו הדור החדש" נאבק על השליטה במיצ'ואקאן מול הקרטל המתחרה, "משפחת מיצ'ואקאן החדשה" - שמכונה גם "הויאגראס" או "הקרטלים המאוחדים". קרטל "חליסקו הדור החדש" הוא אחד מקרטלי הסמים הידועים והאכזריים במקסיקו. בעבר תקפו אנשיו פעמים רבות את כוחות הביטחון. באוקטובר 2019 נרצחו 14 שוטרים במארב של הקרטל באל-אגואחה. הקרטל נאבק על השליטה גם במדינות גואנחאטו וחליסקו.