בריטניה הודיעה אתמול (יום ו') כי תחדש את הטיסות הבינלאומיות למטרות פנאי החל מ-17 במאי, לאחר חודשים של איסור על מרבית הנסיעות הלא חיוניות לחו"ל, ופרסמה רשימה של 12 "יעדים ירוקים", בהם גם ישראל. אזרחי המדינות שברשימה יוכלו לבקר באנגליה ללא צורך בבידוד ותושבי אנגליה שיבקרו ביעדים הללו לא יידרשו להיכנס לבידוד עם חזרתם.
2 צפייה בגלריה
"ככל שהקיץ יתקדם, אנו מקווים שיעדי תיירות מסורתיים נוספים ייפתחו". נוחתים בנמל התעופה הית'רו בלונדון
"ככל שהקיץ יתקדם, אנו מקווים שיעדי תיירות מסורתיים נוספים ייפתחו". נוחתים בנמל התעופה הית'רו בלונדון
"ככל שהקיץ יתקדם, אנו מקווים שיעדי תיירות מסורתיים נוספים ייפתחו". נוחתים בנמל התעופה הית'רו בלונדון
(צילום: Getty Images)
מלבד ישראל, ברשימה הירוקה מופיעות גם אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור, ברוניי, איסלנד, איי פארו, גיברלטר, איי פוקלנד ופורטוגל. גם סנט הלנה ואיי ג'ורג'יה הדרומית ואיי סנדוויץ' הדרומיים שבאוקיינוס האטלנטי הוגדרו אזורים ירוקים. ספרד, צרפת, איטליה וארה"ב, היעדים הפופולריים ביותר בקרב הבריטים, נותרו מחוץ לרשימה הירוקה, שתיבחן מחדש בכל שלושה שבועות.
שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס אמר כי האיסור הכמעט מוחלט על טיסות בינלאומיות, שנכנס לתוקף בינואר, יוחלף בתוכנית "רמזור". לפי התוכנית, כל הנכנסים למדינה, גם ממדינות ירוקות, יידרשו לעבור בדיקת קורונה בכניסה. כל המגיעים ממדינות צהובות יידרשו להיכנס לבידוד ביתי למשך עשרה ימים. הכניסה לממלכה ממדינות אדומות תותר רק לאזרחי ולתושבי בריטניה, והשבים ממדינות אלו יחויבו להיכנס לבידוד של עשרה ימים במלוניות.
אף שהאיסור על הטיסות הבינלאומיות שאינן חיוניות יוסר, הממשלה אמרה שאנשים עדיין צריכים להימנע מביקור לא חיוני במדינות הצהובות והאדומות. "זה הצעד הראשון בחידוש הזהיר של הטיסות הבינלאומיות", אמר שאפס. "הצעדים הללו נועדו, מעל הכול, להגן על בריאות הציבור ולהבטיח שלא נזרוק את כל מה שעבדנו קשה כדי להשיג השנה".
2 צפייה בגלריה
נמל תעופה הית'רו לונדון בריטניה בל קורונה
נמל תעופה הית'רו לונדון בריטניה בל קורונה
כל הנכנסים יידרשו לעשות בדיקת קורונה. נמל התעופה הית'רו בלונדון
(צילום: EPA)
סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד לא מסרו מתי הן עשויות להקל על הגבלות הנסיעה המחמירות שהטילו. עם זאת, שאפס אמר כי כל ארבעת ראשי שירותי הרפואה בבריטניה מסכימים על עקרונות תוכנית הרמזור.
לבריטים המקווים לנפוש בחו"ל הקיץ ללא בידוד לא יהיו הרבה יעדים לבחירה. כמה מהמדינות ברשימה הירוקה עדיין סגורות למבקרים מבריטניה, כולל אוסטרליה, ניו זילנד וסינגפור. ביעדים אחרים, כמו האיים הנידחים של סנט הלנה, הם ממעטים לבקר. "אנשים עשויים להיות מאוכזבים", הודה שאפס. "ככל שהקיץ יתקדם, אנו מקווים שיעדי תיירות מסורתיים נוספים ייפתחו, אך עלינו לפתוח אותם לאט".
שלשום צירף האיחוד האירופי את ישראל לרשימת המדינות שלאזרחיהן מותר להיכנס לשטחי האיחוד גם למטרות פנאי – כמו תיירות ונופש – ולא רק לצורך ביקורים המוגדרים "חיוניים". פתיחת שעריה של אירופה בפני תיירים מישראל היא צעד ראשון במסגרת ניסיונותיו של האיחוד לרכך את האיסור הכמעט גורף שהטיל לפני חודשים אחדים על ביקורים לא חיוניים של מי שאינם אזרחי האיחוד בצל משבר הקורונה. רק כמה מדינות, בהן אוסטרליה וניו זילנד שמצב התחלואה בהן מצוין, הוחרגו מהאיסור.