לוחם אחד בחיל הנחתים של ארה"ב (מארינס) נהרג ועוד שמונה אחרים נעדרים, בעקבות תאונה שהתרחשה בעת אימונים שערכה ספינת קרב אמפיבית.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
3 צפייה בגלריה
תרגול הסתערות על החוף של המארינס, ארכיון
תרגול הסתערות על החוף של המארינס, ארכיון
תרגול הסתערות על החוף של המארינס, ארכיון
(צילום: shutterstock)
בחיל הנחתים האמריקני מסרו אחר הצהריים (ו') כי "התקרית הטרגית" התרחשה סמוך לחופי דרום קליפורניה. בחיל הוסיפו כי הם עורכים כעת סריקות נרחבות בניסיון לאתר ולחלץ את חיילי המארינס הנעדרים, וכי בחיפושים מסייעים כוחות של חיל הים ומשמר החופים.
התאונה התרחשה במהלך אימון שגרתי סמוך לאי סן קלמנט. לפי שעה נסיבות האירוע טרם ברורות לחלוטין, אך בהודעת חיל הנחתים נמסר כי בשעה 17:45 ביום חמישי (03:45 ביום שישי לפי שעון ישראל), הנחתים על הספינה האמפיבית דיווחו שמים חודרים לסיפון.
על הסיפון היו בעת התקרית 16 איש בסך הכול, 15 חיילי מארינס ומלח אחד של חיל הים. ברשת CNN דווח כי שמונה חולצו. בערוץ הטלוויזיה המקומי 7 San Diego דווח כי מותו של ההרוג בתקרית נקבע בהמשך בבית חולים בסן דייגו.
סרטון תדמית של המארינס בטוויטר מלפני שבוע:
הנחתים שהיו מעורבים בתקרית היו כולם מיחידת המשלחת הצבאית ה-15 של חיל הנחתים, שבסיסה בקמפ פנדלטון, בסיס המארינס הגדול ביותר בחוף המערבי של ארה"ב. הבסיס שוכן בקליפורניה בין מחוז אורנג' למחוז סן דייגו. בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי חיילי המארינס נוהגים לעתים קרובות לתרגל הסתערות על החוף בעזרת כלי שיט אמפיביים.
"התקרית הזו מצערת ביותר", מסר קולונל כריסטופר ברונזי, מפקדה של היחידה שחייליה מעורבים בתקרית. "אני מבקש מכם להתפלל למען חיילי המארינס והמלחים שלנו, ולמען משפחותיהם, בזמן שאנו ממשיכים בחיפושים".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב סן דייגו פיצוץ ו שריפה ב ספינה של חיל הים האמריקני
ארה"ב סן דייגו פיצוץ ו שריפה ב ספינה של חיל הים האמריקני
לפני 3 שבועות: ספינת מלחמה עלתה באש ליד סן דייגו
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
התקרית הנוכחית מגיעה פחות משלושה שבועות לאחר תקרית נוספת שאירעה סמוך לחופי קליפורניה, אז פיצוץ ושריפה בספינת סער אמפיבית של חיל הים הובילו לפציעתם באורח קל של לפחות 21 חיילים ואזרחים.