השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ביקש הערב (שבת) ממפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי לקיים תחקיר מהיר של האירועים הקשים בדיר אל אסד שבהם נפצע באורח קשה תושב היישוב וכן נפצעו באורח קל ארבעה שוטרים. באיתות ברור למשטרה אמר בר-לב כי אין הצדקה לירי "אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים".
הוא שיבח תושבים שהגנו על שוטרות: "תושבי דיר אל אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן ראויים לציון לשבח", אמר בר-לב וקרא ל"שמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בדיר אל-אסד
זירת האירוע בדיר אל-אסד
זירת ההתפרעות בדיר אל-אסד
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
שוטר נפצע בדיר אל-אסד
שוטר נפצע בדיר אל-אסד
שוטר נפצע בראשו בדיר אל-אסד ושלף נשק
‏בתגובה על תקרית הירי בדיר אל אסד ‏שבה הוצתו שתי ניידות ונבזזו ניידות אחרות, אמר השר: "אירועי השבת בדיר אל-אסד קשים ביותר. אני נמצא בקשר רציף עם מפכ"ל המשטרה ושאר הגורמים ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך האירוע ואחריו. ביקשתי מהמפכ"ל לערוך תחקיר מהיר ולהגיש לי את מסקנותיו בתוך 24 שעות. מח״ש, כמובן, תקיים חקירה עצמאית". עוד אמר כי "אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים".
תושב דיר אל אסד, בן 43, נפצע באורח קשה מירי והוא פונה על ידי צוות של ארגון חיאן לבית החולים לגליל בנהריה, מצבו יציב. בהתפרעויות נפצעו גם ארבעה שוטרים באורח קל, אחד מהם נפגע בראשו מאבן שנזרקה מגובה. צוותי מד"א פינו את השוטרים לבית החולים רמב"ם בחיפה.
4 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
(צילום: פאדי אמון)
4 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
(צילום: פאדי אמון)
המשטרה מסרה כי השוטרים הראשונים שהוזעקו למקום שוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, והותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. השוטרים ירו באוויר והמתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד. במקביל, מתפרעים אחרים הציתו שתי ניידות שחנו בסמוך.
במשטרה הוסיפו כי "שוטרי משטרת ישראל פועלים בתוך יישובי החברה הערבית ומוזנקים לכל אירוע ירי. מצב שבו השוטרים המגיעים לתת שירות לאזרחים ולשמור על ביטחונם מוצאים את עצמם מותקפים על ידי המון לא יעבור בשתיקה".
מפקד תחנת מג'ד אל כרום סגן ניצב יקי אוחנה אמר: "קבוצה מאוד גדולה של פורעי חוק תקפו שם את השוטרים, מנעו מהם להיכנס למקום שמתבצעת בתוכו ככל הנראה עבירה. אין מצב שזה יקרה במדינת ישראל. לא בדיר אל-אסד, לא בכפר סבא ולא בבענה. ולכן אנחנו נבוא בחשבון עם כל אותם פורעי חוק שברחו ומסתתרים כרגע, אנחנו נגיע אליהם ביום ובלילה. עד שלא נסיים את המעצרים של כל אחד מהם ולמצות את הדין אנחנו לא נפסיק להפעיל כוחות בכפרים דיר אל אסד ובענה".