2 צפייה בגלריה
תלמידי מגמת הפיזיקה
תלמידי מגמת הפיזיקה
בחינת בגרות בשנה שעברה
(צילום: שוש גרג'י)
בלמידה מרחוק בזום, בקבוצות וואטסאפ, וכמובן עם הרבה תרגול עצמי: תלמידי כיתות י"א-י"ב עורכים את ההכנות האחרונות למועד החורף של בחינת הבגרות במתמטיקה שתתקיים מחר (שני) - ומתקשים לשמור על אופטימיות.
התלמידים והמורים מודעים לפערי הלמידה הגדולים שנוצרו בשנה האחרונה בשל הסגרים, ותיכוניסטים רבים החליטו לנצל את מועד הבחינה הנוסף שקבע משרד החינוך באפריל, ולא להיבחן מחר. עם זאת, כ-150 אלף תלמידים יתחילו מחר ב־12:00 את הבגרות במתמטיקה ברמות של 3, 4 ו-5 יחידות לימוד.
זוהי הבחינה הראשונה שמתקיימת בעיצומו של סגר. התלמידים לא יכולים לפגוש את המורים לתרגול אחרון, ונאלצים להתמודד עם הסחות דעת בבית, ניתוקי אינטרנט ובעיות נוספות.
2 צפייה בגלריה
בחינת בגרות
בחינת בגרות
"פגע במוטיבציה". ארכיון
(צילום: אלעד גרשגורן)
רועי לוי, תלמיד כיתה י"ב מתיכון עתיד למדעים בלוד, הודה שהוא מוטרד. "אני לומד ומתרגל הרבה, עד הרגע האחרון, אבל מרגיש פחות מוכן לבחינה לעומת השנה שעברה שבה עוד הספקנו ללמוד בכיתה ולכן כשהתחילו בחינות הבגרות היינו מוכנים באופן יחסי", אמר. "הפעם אנחנו מגיעים לבחינות לאחר שרוב הזמן למדנו מרחוק. הלמידה בזום קשה, לא ניתן לשמור על ריכוז וקשב זמן רב, זה פגע במוטיבציה שלנו. זוהי תקופה מאוד מבאסת. כשלומדים בכיתה המורה ממקד אותנו, אנחנו פותרים תרגילים, אפשר לשאול שאלות. מאוד קשה ללמוד בזום ולהגיע מוכן לבגרות, למרות שהמורים באמת משתדלים".
אורה אדלר, שמלמדת מתמטיקה בישיבת אמי"ת בלבב שלם בירוחם, הוסיפה כי ב-27 השנים שהיא מגישה בהן לבגרות, מעולם לא חוותה תקופה כזאת. "הבגרות במתמטיקה תמיד מאתגרת", אמרה אדלר. "למרות ההקלות, הפעם היא תהיה מאתגרת יותר בשל הלחץ והמצב המורכב שכולנו מתמודדים איתו. בכיתה אני רואה לפי העיניים של התלמידים אם הם מבינים או לא. כשמלמדים דרך הזום אני לא בטוחה עד כמה התלמידים נמצאים איתי, כמה הם הבינו. במתמטיקה צריך לכתוב כל הזמן על הלוח, לכתוב ולהדגים ואז לתרגל. לתלמידים הרבה יותר קל להבין כשהם יושבים מול הלוח ולא מול מצלמה".