ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים (יום ג') בשידור חי בדף הפייסבוק שלו כי לדעתו, הסגר "לא יהיה פחות מחודש. יכול להיות שייקח הרבה יותר זמן". נתניהו הציג שורה של מטרות: הכנת מערכת הבריאות, הסברה בנוגע לעטיית מסכות, אכיפה, הצטיידות בבדיקות מהירות ויעדי הדבקה.

המטרות שהציב נתניהו

  • הכנת מערכת הבריאות
  • הסברה בנוגע לעטיית מסכות
  • אכיפה שתכלול זכויות מעסקים שיפרו את ההנחיות
  • הצטיידות בבדיקות מהירות שיספקו תוצאות עד רבע שעה
  • יעדי הדבקה
  • חיסונים
נתניהו נשאל על סוגיית חזרת מערכת החינוך לפעילות - וענה כי ייעשה מאמץ לאפשר הפרדות וקפסולות גם בכיתות א' וב': "אנו רוצים להיערך כמיטב יכולתנו לאפשר הפרדה לגיל הרך, עד א' וב'. זה מאמץ גדול, זה הרבה כסף, אבל זה חיוני. הגישה שלי היא לנסות לאפשר הפרדות וקפסולות גם בכיתות א' וב' – כי אנו רואים שהנגיף מתפשט ומדביק גם בגילאים הללו. זה מדביק את המורים ויוצר הרבה בעיות".
ראש הממשלה הוסיף: "מספר החולים מטפס במהירות. יש יותר מ-800 חולים קשים. לצערי, גם מספר המתים עולה. לכן, אני מבקש להיענות לכללים ולשוטרים".
נתניהו ביקש "להודות לשוטרים בשטח שעושים עבודה קשה ולא פשוטה, אבל אין ברירה, צריך לאכוף. אני פונה גם לאזרחים - אנחנו יחד בסירה הזאת".
בדבריו התייחס נתניהו לאירוע בבני ברק אמש שתועד, שבו נראים חסידי ויז'ניץ רוקדים ללא מסכות. "המשטרה הגיעה למקום ורשמה דו"ח של 5,000 שקלים למארגן ועשרות דו"חות על מסכות ופיזרה את האירוע. אי אפשר לקדוח חור שיטביע חלק מאיתנו. אני מבקש לסתום את החורים. יש לשמור על ההנחיות. זה בנפשנו".
עוד ציין ראש הממשלה כי ב-19:00 יתקיים דיון בנוגע להכנת מערכת הבריאות לבאות: "הציבור לא מבין את עוצמת המסכות. לעטות אותן על הפנים זו הצלת חיים וחייבים לעשות את זה. בפנים, רק כשאתם עם המשפחה הגרעינית, אתם יכולים להרשות לעצמכם להיות בלי מסכה".
הוא התייחס לנושא האכיפה: "אני רוצה לשלול זכויות מעסקים שמפרים את הנחיות הקורונה. לא ניתן רשת ביטחון לעסקים כאלה". ראש הממשלה נשאל האם יחולקו מענקים נוספים לאזרחים והשיב בחיוב: "ככל שיידרש, כן. נעשה זאת. אם 85% מהציבור בישראל יעטו מסכות גם בחללים פנימיים - לא יהיה צורך בסגר. כרגע אנחנו במצב הפוך".
עוד אמר כי ישראל תצטייד בבדיקות מהירות: "הן קיימות כבר בארץ ואנחנו רוצים להגדיל את מספרן מהר. יש לנו גם אמצעים לעשות זאת".
לגבי שאלת החיסון הבהיר ראש הממשלה: "נשמע הערב בדיוק את המצב מאנשי מערכת הבריאות. צריך לזכור שהיציאה מהמשבר נעוצה בחיסונים".
בהכנת הידיעה השתתף ירון דרוקמן