3 צפייה בגלריה
השלום ראשל"צ הארכת מעצר לחשודים בפרשת הונאת הקשישים של ארבל אלוני
השלום ראשל"צ הארכת מעצר לחשודים בפרשת הונאת הקשישים של ארבל אלוני
ארבל אלוני בבית המשפט בשנה שעברה
(צילום: מוטי קמחי)
חמש שנים אחרי ששוחרר מהכלא, אחד מרוצחי נהג המונית דרק רוט נשלח בחזרה אל מאחורי הסורגים. ארבל אלוני הורשע היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון בביצוע הונאה במיליוני שקלים, ובעקבות זאת הוא ירצה עונש של 28 חודשי מאסר.
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את אלוני וחמישה נאשמים נוספים בפרשת ההונאה. לפי כתב האישום, השישה הקימו ב-2018 חברה בשם "א' א' אפריל" שבאמצעותה הציעו הלוואות לאזרחים שנקלעו למצב כלכלי קשה. בראש החברה עמד אלוני, ולצידו עבדו בה אחיו אמיר אלוני, וכן ראם ביריוקוב, גיל מנשה, גבריאל אנקונינה, וליאור ארביב.

באמצעות טלפנים שהועסקו בחברה הוציאו אלוני ושותפיו כספים מלקוחותיהם בטענות שונות. החברה גבתה מלקוחות שפנו אליה תשלום עבור "פתיחת תיק", תוך שמנהליה תכננו להלבין את הכסף ולא לדווח עליו לרשויות המס. כשלקוחות ביקשו לקבל את כספם בחזרה, הם נענו בשלילה.
בשיטה זו הוציאו הנאשמים מהלקוחות שני מיליון שקלים. מחלק מהקורבנות הם קנו טלפונים ניידים תמורת מחצית מהשווי שלהם, ובכך השיגו הכנסה נוספת על סך כשלושה מיליון שקלים שעליה לא דיווחו לרשויות המס.
ארבל ואמיר אלוני הורשעו גם בשיבוש הליכי משפט, לאחר ששיקרו למפקח מטעם משרד העבודה שנשלח לערוך ביקורת בחברה. הם הפנו אותו לכתובת ישנה שבה שכנו משרדי החברה וטענו כי החברה נסגרה. המעשים בוצעו בשנים 2019-2018.
3 צפייה בגלריה
השלום ראשל"צ הארכת מעצר לחשודים בפרשת הונאת הקשישים של ארבל אלוני
השלום ראשל"צ הארכת מעצר לחשודים בפרשת הונאת הקשישים של ארבל אלוני
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
דרק רוט
דרק רוט
נהג המונית שנרצח דרק רוט
הסדר הטיעון הושג בתום הליך גישור. בפרקליטות הסבירו כי הגיעו להסדר מכיוון שהוא מבטיח פיצויים למאות מתלוננים שטרם קיבלו בחזרה את כספם, וכן נוכח קשיים ראייתיים בתיק.
עורך הדין בנצי קבלר שייצג את אלוני יחד עם ערן שחם-שביט מסר כי "בסופו של יום הענישה כאן היא על עבירות מס שנבעו מחוסר ניסיון. ארבל משלם מחיר כבד על שמו, ובמקרים דומים וחמורים יותר חשודים ונאשמים מהלכים חופשי. למעשה, עזרנו לפרקליטות בתיק לגלות בעיות קשות וחמורות בדרכי העבודה של יחידות המשטרה. בטפסים שהונפקו היו טעויות דרסטיות וכתב האישום הצטמצם לכדי שמינית מההיקפים שבהם הוגש. ארבל מצר על הטעויות הללו ודאגנו למנגנון פיצוי. חשוב להדגיש כי בסופו של יום, כתב האישום המקורי דיבר על חברה שהוקמה לצורך מרמה וכל רווחיה מרמה, וזה לא המצב כיום".
אלוני, כאמור, יישא עונש מאסר בפועל של 28 חודשים ומאסר על תנאי, ועל הנאשמים הנוספים נגזרו עונשי מאסר בפועל שאת חלקם יוכלו להמיר לעבודות שירות, קנסות ועונשי מאסר על תנאי. הם הורשעו, כל אחד על פי חלקו, בעבירות של קבלת דבר במרמה, עבירות מס ועבירות נוספות.
אלוני רצח ב-1994 יחד עם משה בן-איבגי את נהג המונית דרק רוט, כשהשניים היו בני 14 בלבד. עד היום לא סיפרו השניים מי מהם לחץ על הדק האקדח. אלוני שוחרר מהכלא ב-2015 אחרי שריצה 16 שנות מאסר בגין הרצח, חמש שנים על שוד שביצע במהלך חופשה מהכלא וחצי שנה נוספת בגין הונאה בכרטיס אשראי. הוא השלים את מלוא תקופת המאסר, ללא הפחתת עונש. בתקופתו בכלא התחתן אלוני והקים משפחה.