פרסום ראשון: שלושה נתינים זרים מאריתריאה, ממתנגדי המשטר, שהורשעו ברצח של נתין זר נוסף בשוק התקווה בתל אביב לפני כשנה - קירוס בריגבר - עומדים בפני הסדר טיעון. לפי ההסכם, אחד מהם ירצה 23 שנות מאסר והשניים הנוספים – 20 שנות מאסר. התיעוד (בפתח הכתבה) קשה לצפייה.
3 צפייה בגלריה
הנאשמים
הנאשמים
הנאשמים בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
כתב האישום שהוגש נגד השלושה - המאבי אוגבאי (34), טקלאב אפסה (32) ומרהואי גרמסקל (34) - שבו הם הודו במיוחס להם, מייחס להם עבירות של רצח וקשירת קשר לפשע. הם הורשעו בסוף החודש שעבר, כאשר שניים מהם הורשעו גם בחבלה בכוונה מחמירה בנתין זר נוסף, איש דת, שעליו הם התנפלו בעוד שאחד מהם דקר אותו.
לפי האישום, ב-3 בדצמבר אשתקד הנאשמים חיפשו אדם בעל עמדות מנוגדות משלהם במטרה לרצוח אותו. הם פגשו במנוח שרכב על אופניו בשוק התקווה, התנפלו עליו, הלמו בו עם אלות הברזל ודקרו אותו בסכין. בריגבר נפצע אנושות, וכעבור יומיים מת מפצעיו. את הנאשמים ייצגו בין היתר עורכי הדין ימימה אברמוביץ' - ואייל אוחיון.
3 צפייה בגלריה
רצח בשוק התקווה בתל אביב
רצח בשוק התקווה בתל אביב
תיעוד מזירת הרצח בשוק התקווה בתל אביב
3 צפייה בגלריה
ימימה אברמוביץ', אייל אוחיון וניר דוד
ימימה אברמוביץ', אייל אוחיון וניר דוד
עורכי הדין ימימה אברמוביץ', אייל אוחיון וניר דוד
(צילום: גיא צרחי)
לפני כמה חודשים הושג הסדר טיעון של נאשם רביעי, לול סאגט גרבסלסי (29), בגין מעורבות בניסיון רצח של איש הדת. הוא ירצה עונש מאסר בפועל בן 19 חודשים. מי שייצג אותו היה עורך הדין ניר דוד.
עו"ד ימימה אברמוביץ מסרה: "מדובר בתיק מורכב בעל נסיבות קשות וטרגיות ומשכך, המדינה דרשה עונש של מאסר עולם בהתאם לחוק החדש. בסופו של דבר, בשל קשיים ראייתיים ונסיבות נוספות, בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון".
עו"ד אייל אוחיון שייצג את אחד הנאשמים מסר: "הסדר הטיעון האמור נותן ביטוי עונשי מהותי להיעדר כוונה ישירה לתוצאה הקשה של האירוע וזאת על אף ההרשעה בעבירת רצח, שבמירב המקרים מחייבת עונש של מאסר עולם, וזאת לאור התיקון שבוצע בעבירות ההמתה.