בית המשפט העליון קיבל היום (א') את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של יושב ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן לשישה חודשי מאסר – שירוצו בעבודות שירות. השופטים הדגישו בפסק דינם שגם בעבירות של הפרת אמונים, שבהן הורשע חסן, העונש הראוי הוא עונש מאסר, גם אם ירוצה בעבודות שירות. העליון דחה את בקשת סנגורו של חסן לבטל את הרשעתו ולהותיר על כנו את העונש המקורי של 150 שעות של עבודות לתועלת הציבור, שהושת עליו בבית המשפט המחוזי.
2 צפייה בגלריה
אלון חסן
אלון חסן
אלון חסן בבית המשפט המחוזי בשנה שעברה. סנגורו: "נעשה לו עוול"
(צילום: חיים הורנשטיין )
בית המשפט העליון כבר קיבל בדצמבר 2019 את ערעור הפרקליטות על עצם זיכויו של חסן בבית המשפט המחוזי, והרשיע אותו בביצוע שתי עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, וכן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. זאת, במסגרת שתי פרשות שעניינן ב"חברת דנה", אשר הייתה שייכת לשותפו לעסקים וחברו הקרוב יניב בלטר ולבן דודו דוד חסן.
לאחר שהערעור התקבל הוחזר התיק לצורך מתן גזר דין לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אז הושת עליו עונש קל יחסית של מאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים ועבודות לתועלת הציבור בהיקף של 150 שעות.

הפרקליטות ערערה על גזר הדין הזה לעליון, וטענה כי העונש שגזר בית המשפט המחוזי אינו משדר את המסר הנדרש לצורך מאבק בעבירות שחיתות ציבורית וכי הוא רחוק ביותר מלהוות ענישה מרתיעה בגין עבירות שכאלו.
את ההחלטה לקבל את ערעור הפרקליטות קיבלו היום שופטי העליון דפנה ברק ארז, דוד מינץ ועופר גרוסקופף פה אחד. בפסק הדין כתבו השופטים: "מקובלת עלינו עמדת המדינה כי בעבירות מסוג זה, כאשר הן מתייחסות למעשים חמורים מהסוג שבו הורשע המערער, המדיניות העונשית הראויה אמורה לכלול מאסר בפועל. ודאי שאלה הם פני הדברים ביחס לעבירות שוחד, אשר במקרה הרגיל תצדיק אף מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. עם זאת, בשינויים המחויבים, הדברים נכונים גם ביחס לעבירות מרמה והפרת אמונים חמורות מהסוג שבו הורשע המערער בפסק הדין הקודם, כפי שאלה משתקפות בדעת הרוב (השופטים הנדל וקרא – ג"מ).
"במעשים שבהם הורשע המערער קיימות על פי קביעות אלה 'נסיבות שהן חמורות ודורשות ענישה הולמת שהיא גם הרתעתית', זאת במיוחד בשים לב לרום מעמדו של המערער. הם מחייבים מאסר בפועל, ולו כזה הניתן לריצוי בעבודות שירות. קביעת מתחם ענישה שהרף התחתון שלו הוא עונש מאסר על תנאי בלבד, כפי שנעשה במקרה זה על ידי בית המשפט המחוזי, חורגת אפוא לקולא ממדיניות הענישה הראויה".
2 צפייה בגלריה
אלון חסן בבית משפט השלום באר שבע
אלון חסן בבית משפט השלום באר שבע
חסן לאחר הזיכוי הראשוני ב-2018. העליון הפך את ההחלטה
(צילום: חיים הורנשטיין)
סנגורו של אלון חסן, עורך הדין אשר אוחיון, מסר בתגובה: "אין לי שום ספק שנעשה עוול לאלון חסן. כמו שלא היה ספק לשופט שדן בתיק ושמע אותו כשנה. מאד צורם ששופטי העליון, מכובדים ככל שיהיו, אינם מעורים בתיק כפי שהיה מעורה בית המשפט המחוזי ומתערבים פעם אחר פעם בשיקול דעתו של שופט מחוזי בישראל שאינם בקיאים כמוהו. למרות שאלו דברים חריפים האמת צריכה להיאמר".
את המדינה ייצג בהליך הערעור עו"ד איתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.