כיתות שלמות בבתי הספר בתל אביב הוכנסו בימים האחרונים לבידוד בשל תלמידים שנדבקו בנגיף. הבהלה וחובת הבידוד הובילה תושבים רבים בעיר לחפש מתחמי בדיקות קורונה - אך בכל העיר קיים רק מתחם אחד שמתופעל על-ידי פיקוד העורף ולא מצריך זימון תור מראש, מה שיצר תורים ארוכים והמתנה ממושכת בחום המייגע.
חוסר הסבלנות הורגש היטב בעוד הממתינים שאלו שוב ושוב את הצוות שתפעל את המתחם מתי יגיע תורם, וחלקם אף בחרו לנטוש את התור בתקווה שבערב המקום יהיה פחות עמוס. "זה המקום היחיד באזור המרכז", סיפרה היום (ראשון) לימור משמור שהגיע עם בנה מרמת גן. "הילד שלי נשלח לבידוד בגלל שהיה ליד תלמיד מאומת", סיפרה משמור שציינה כי גם בקבוצת הוואטסאפ הכיתתית הזהירו שהתורים יהיו ארוכים. "קיבלנו את ההודעה על הבידוד אתמול בערב ובקופת החולים לא היה מקום. עכשיו אנחנו ממתינים כבר 40 דקות. הבנתי שבפנים יש רק בודק אחד".
1 צפייה בגלריה
לימור אירה טלי
לימור אירה טלי
לימור, אירה וטלי
(צילום: אורי דוידוביץ)
אירה הוק, תושבת תל אביב שהגיעה עם שתי בנותיה למתחם הבדיקות, המתינה גם היא ממושכות מחוץ למתחם בתיכון עירוני ט'. "לצערי במכבי לא היה תור להיום, והיינו חייבות להיבדק היום כדי לצאת מהבידוד. אבל יש רק עמדה אחת או שתיים, זה לוקח זמן", אמרה אירה שהעבירה את הזמן עם בנותיה במשחקים.
טלי, גם היא מתל אביב, הגיעה בפעם השניה למתחם לאחר שהתייאשה ועזבה את המקום מוקדם יותר היום. "היה פה עמוס, וגם עכשיו התורים ארוכים, אבל הפעם כבר נישאר", אמרה. "הגענו כי המצב מלחיץ ויש קצת כאבי בטן אז חייבים להיבדק".
הבוקר פרסם משרד הבריאות דו"ח שבו הוגדרה תל אביב כעיר צהובה בניגוד לנתוני התחלואה. בעקבות פניית ynet במשרד הבריאות הודיעו כעבור כמה שעות כי תל אביב היא עיר ירוקה. נכון להערב, 63 ישראלים אובחנו מחצות כחיוביים לקורונה. מתוך כ-21,500 בדיקות שיעור החיוביים עומד על 0.3%. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 44 חולי קורונה, 23 מהם במצב קשה. כ-75% מהחולים שמצבם קשה לא התחסנו. מדובר בירידה קלה במספר החולים קשה לעומת אתמול. 16 חולים מחוברים למכונות הנשמה.