3 צפייה בגלריה
רוית האוזר
רוית האוזר
המזכירה רוית האוזר. מאנטי-חיסונים - לקריאה להתחסן
חלק ממתנגדי החיסונים שינו את דעתם לאחר שחלו בעצמם. אחת מהן היא רוית האוזר, מזכירת בית ספר יסודי ברחובות שחלתה בקורונה ומאושפזת בבית החולים קפלן ברחובות. "הייתי אנטי-חיסונים. העדפתי להידבק טבעי ולעבור את זה, אך לצערי המחלה הזו קשה בהרבה ממה שחשבתי – זו סכנת מוות", כך אמרה אתמול . האוזר, מזכירה בבית ספר יסודי בעיר, קוראת כעת לכולם לא לחזור על הטעות שעשתה. "לכו להתחסן, תחסכו את הסבל הזה מעצמכם", אמרה. היא גם כתבה מכתב לעמיתיה בבית הספר, שבו הסבירה על חשיבות החיסונים. "אני מתחננת אליכם, בפרט עובדי מערכת החינוך שחשופים יותר", היא כתבה, "טוסו כרגע להתחסן!".
כשליש מעובדי ההוראה בישראל עדיין לא התחסנו אפילו במנה הראשונה של החיסון נגד נגיף הקורונה, ובינתיים נמצאים אלפי תלמידים וילדי גן בבתיהם - מאחר שבתי הספר והגנים שלהם נסגרו בגלל מקרי קורונה מאומתים, בהם של אנשי חינוך. קרוב למחצית מעובדי ההוראה עדיין לא השלימו את מנת החיסון השנייה, או שלא חלף מעל לשבוע מאז שקיבלו אותה.
3 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים של מורים מראשון לציון בבית החולים אסף הרופא
מבצע חיסונים של מורים מראשון לציון בבית החולים אסף הרופא
חיסוני קורונה לצוותי חינוך בבית החולים אסף הרופא
(צילום: יובל חן)
"הצורך והרצון להרחיב את פתיחת כיתות הלימוד הוא מובן ואף מוצדק", אמר סגן מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, פרופ' עמית אסא. "עם זאת, יש לזכור כי ישנם מורים, כמו גם בעלי תפקידים נוספים מקרב אנשי החינוך, שאינם מחוסנים, ואנשי חינוך שחולים מסכנים סיכון כפול – גם את עצמם וגם את הילדים".

מדיווחי משרד החינוך שנחשפו אתמול בהערכת המצב של משרד הבריאות לקראת חזרתן האפשרית של כיתות נוספות ללימודים בבית הספר עולה כי כיום 270 גני ילדים סגורים בעקבות חולים מאומתים שאותרו בקרב חברי הצוותים החינוכיים או הילדים. לשם השוואה, רק לפני עשרה ימים עמד מספר הגנים הסגורים על 150. "מצער שאחוז המורים המתחסנים לא גבוה יותר, לקראת פתיחת מערכת החינוך", אמר ממונה הקורונה פרופ’ נחמן אש. "המאמצים האדירים שאנחנו משקיעים יורדים לטימיון אם ההענות להתחסן לא מספיק גבוהה. כדי לקיים מערכת חינוך בטוחה צריך להגיע לקרוב ל־100 אחוז חיסון בקרב עובדי ההוראה".
בין אלפי התלמידים שנמצאים בבתיהם, נמנים תלמידים וילדי גנים רבים בפתח תקווה. שם נכנסו לבידוד פעוטות משני מעונות יום ותלמידים מתשע כיתות בבתי ספר. בגבעתיים נכנסו לבידוד שתי כיתות ג' בבית הספר "גורדון", אחרי שמורה מבית הספר שאינה מחוסנת החליפה למספר שעות בודדות את המורה הקבועה – ולאחר מכן נמצאה מאומתת. בנוסף, ישנו גן שלם בבידוד בגלל מדריך בצהרון שנמצא מאומת.
פתח תקווה וגבעתיים לא לבד. בכל רחבי הארץ נרשמו מקרים של בידוד בגנים ובבתי ספר, שמקורם ככל הנראה באנשי צוות חינוכי שלא התחסנו וחלו. בבית הספר "דבורה עומר" בנתניה נשלחו לבידוד בימים האחרונים כ-80 תלמידים, לאחר שמורה שלא התחסנה נמצאה חיובית לנגיף. המקרה עורר זעם מצד הורים בבית הספר, שטענו כי שיעור המורים המחוסנים בבית הספר עומד על כ-90 אחוזים, ולכן יש לדרוש שרק המחוסנים יגיעו ללמד.
בהרצליה, לצד זאת, נשלחו לפני מספר ימים כ-35 מילדי "גן שדמה" לבידוד בעקבות חשיפה לאיש צוות חינוכי שנמצא מאומת – וגם הם, כמו ילדי בית הספר בנתניה, לא זכו ליהנות מחופשת פורים. בבית הספר היסודי "העומר" שבמועצה האזורית חוף הכרמל נשלחו לבידוד כ-50 ילדים, לאחר שהתברר כי אב הבית שסירב להתחסן חלה בקורונה. בירושלים ישנם כעת כ-800 תלמידים מאומתים, מרביתם מהמגזר החרדי, אך לא נמסר כמה מהם חלו וכמה נוספים נשלחו לבידוד כתוצאה ממפגש עם אנשי צוות שחלו ולא התחסנו.
מקרים מסוג זה הביאו קבוצות הורים לדרוש שאנשי חינוך שלא התחסנו לא יוכלו להגיע למוסדות חינוך, וח"כ ניסים ואטורי מהליכוד שלח בעניין זה מכתב לשר החינוך יואב גלנט.