פעילים מ"החזית לשחרור דרום תל אביב" בהובלת שפי פז פרצו אתמול (שלישי) למעון לילדי מבקשי מקלט ועובדים זרים בתחנה המרכזית החדשה בת"א והתעמתו עם הצוות החינוכי במקום במחאה על פעילותם. האירוע, שהועלה לדרגים הבכירים ביותר בעירייה, התרחש אתמול במעון של עמותת יוניטף מול עשרות ילדים שהיו במקום בפעילות לכבוד חג חנוכה.
2 צפייה בגלריה
שפי פז
שפי פז
"תיעדנו את המציאות ולא פעלנו באלימות"
לדברי אנשי המעון, חלק מהילדים החלו לבכות ואחרים ברחו מפחד והסתתרו מתחת לשולחנות. הבוקר הגישה העמותה המפעילה תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. פעילות יוניטף שמתוקצבת מה"קרן למעורבות חברתית" נועדה לסייע במאבק בתופעת "מחסני הילדים" שהובילה בשנים האחרונות למותם של פעוטות ותינוקות שנולדו להורים חסרי מעמד בדרום תל אביב.
סגנית ראש העיר תל אביב, ציפי ברנד, שממונה על תחום הגיל הרך והמשפחות הצעירות בעירייה, אמרה כי "לא ייתכן שביטחונם של ילדים קטנים בתוך גן ילדים ייפגעו על ידי אנשים זרים הפורצים לתוכו באמצע היום ומהלכים בילדים ובצוות הגן אימים. פניתי למפקד מחוז תל אביב במשטרה בדרישה לשמור על הילדים, למצות את החקירה עם האחראים ולהרחיקם מהאזור על מנת למנוע הישנותם של מקרים כאלו בעתיד".
2 צפייה בגלריה
השלום ת"א: שפי פז חשודה בהסתה וריסוס גרפיטי מול ביתה של השופטת אסתר חיות
השלום ת"א: שפי פז חשודה בהסתה וריסוס גרפיטי מול ביתה של השופטת אסתר חיות
"המאבק לא נגד הילדים, אלא נגד המערכת". פז
(צילום: מוטי קמחי)
שפי פז אמרה ל-ynet כי "המאבק הוא לא נגד הילדים אלא נגד המערכות שעוטפות ומחבקות אותם. הילדים הם החזית כי בסופו של דבר הם אלה שבאמצעותם תוקעים שורשים ובאמצעותם משתלטים על נכסים ציבוריים והמרחב הציבורי. יש מעל 20 כיתות א' בדרום תל אביב של ילדי זרים לעומת שלוש כיתות א' של ישראלים, זה מאבק קיום כי אנחנו נדחקים החוצה ואנשים לא מבינים את זה".
לדבריה, "אנחנו מתעדים את המצב הזה שהוא לא הגיוני שהרי בלב המדינה אזור שלם הופך לאקס טריטוריה. יש פה זן פולש והזן המקומי נכחד. לא פעלנו באלימות, תיעדנו את המציאות, וכדי לתעד צריך להיכנס למקומות כי בלי מראה עיניים זה לא יקרה. בתוך הגן קבלנו מהגננת מידע מעניין שזאת המדינה שלה בזמן שאנחנו היהודים 'צריכים לחזור לרוסיה מאיפה שבאנו'. אנחנו נמשיך לתעד והמצלמות שלנו יגיעו לכל מקום ויצלמו גם ילדים הם החזית והם האסון של השכונות".