1 צפייה בגלריה
איראן ריגול מרגלים אילוסטרציה
איראן ריגול מרגלים אילוסטרציה
מעצרים במשרד ההגנה ובסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הרשויות באיראן הודיעו היום (ג') כי עצרו חמישה אזרחים איראנים בחשד לריגול עבור ישראל, גרמניה ובריטניה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
"בחודשים האחרונים, חמישה איראנים שריגלו לטובת שירותי ביון זרים נעצרו", מסר במסיבת עיתונאים וירטואלית גולאמחוסיין איסמעילי, דובר הרשות השופטת ברפובליקה האיסלאמית.
לדברי איסמעילי, שניים מבין אלו שנעצרו כבר נשפטו ונשלחו לעשר שנות מאסר. אחד מהם הוא מסעוד מוסאחב, יושב ראש שותף של אגודת הידידות האוסטרית-איראנית. לגביו טוענת טהרן כי הוא שיתף מידע שנוגע לתוכניות הטילים והגרעין באיראן, עם המוסד הישראלי ועם שירות ביון גרמני.
שמו של האיש השני שנשלח לכלא הוא שרהם שירהאני, שלדברי איראן ריגל עבור הביון הבריטי ואף ניסה לגייס פקידים איראנים ל-MI6. לפי טהרן, הוא העביר לבריטים מידע סודי על הבנק המרכזי של איראן וחוזים של משרד ההגנה.
איסמעילי לא מסר פרטים על שלושת האיראנים האחרים שנעצרו, אך רמז שהם עבדו בגופים ממשלתיים. "ביצענו את המעצרים במשרדי החוץ, ההגנה והאנרגיה, כמו גם בסוכנות לאנרגיה אטומית", אמר.
אין זה חריג שאיראן מודיעה על מעצרים או הוצאות להורג של מרגלים לכאורה עבור ישראל, ארה"ב או מדינות אחרות. בחודש שעבר איראן הוציאה להורג עובד לשעבר במשרד ההגנה, שלטענתה מכר מידע על תוכנית הטילים שלה לסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, ה-CIA. ביוני נתלה בכלא ליד טהרן אדם נוסף שעבד בעבר במשרד ההגנה האיראני ושהורשע בריגול עבור ה-CIA. בשנה שעברה טענו השלטונות האיראניים כי עצרו 17 מרגלים של סוכנות הביון האמריקנית.
ההודעה האיראנית היום מגיעה על רקע שורה של פיצוצים ושריפות מסתוריים ברחבי איראן, חלקם במתקנים צבאיים, כשהמרכזי שבהם הוא הפיצוץ שאירע באתר הגרעיני בנתנז, שלפי דיווחים הוביל לפגיעה משמעותית במתקן לפיתוח צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום. ביולי פורסם מאמר באתר סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית IRNA, שבו הועלתה האפשרות שמדובר בפעולות חבלה על-ידי ישראל או ארה"ב, אם כי עד כה טהרן לא האשימה באופן ישיר את אחת משתי המדינות.